Väder & kläder

Hahaha, men alltså så snygg Pumlan var i morse då vi promenerade
iväg mot dagis. Detta underbara väder MEN vad tusan ska man sätta
på ungen för kläder?!?

Jag stod och velade imorse mellan vanlig vinteroverall med tunt
under och galonbyxa eller skalkläder med lite tjockare under tills jag 
beslutade mig för overallen... och Astrid givetvis vägrade i sten och
skulle ha sin rosa skaloverall från Gekås (som såklart inte var något
av mina alternativ) istället. Jaja, jag ides inte börja tjaffsa om vår
mer och mer avvikande klädsmak så hon fick ta sin rosa overall men
då med lurvoverall under (då jag givetvis hade fleecebyxan i tvätten
och jättepraktiska ullunderställ-overallen på dagis). Sen en rånarluva
som matchade overallen ungefär lika dåligt som den lila lurvluvan
som stack upp bakom ryggen på henne för att det inte skulle vara så 
öppet i halsen och så mörkblåa vantar uppdragna. För att sedan
avsluta mitt mästerverk med pricken över i:et slängde jag sen på
henne röda galonbyxor innan vi gick utanför dörren då Gekås-
overallen inte håller mot sådär supermycket vatten just vid sömmen
på benen och på I-ur-och-skur vet man aldrig vad de har tänkt
hitta på ... eller hur länge de tänkt vara ute.

Riktigt synd att jag inte hade tid att fota eländet (i tid på morgonen
som vanligt;)
för hon såg ut ungefär som om Daniel klätt på henne
... och varit jättefull!;D

Jag tror jag behöver en plan för imorgon redan nu ikväll så jag
slipper svamla och bängla på med ytterkläderna (och under-
kläderna) även imorgon. En skaloverall från Polarn står lite på min
önskelista i smyg. Rosa då, så att det även passar little miss bossy
som för stunden verkat ha gått in i liten rosa period.


Pumlan ute på gården i sin älskade rosa Gekås-overall igår.


Lillebror i lite snyggare (lite dyrare) men framförallt lite mera
praktiska polarn o pyret skaloverallen.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Men inse att när du valt kläder färdigt ikväll så kommer absolut vädret jävlas med dig imorgon. Välj svalt och det kommer vara massa minus imorgon eller välj varma kläder och det kommer vara 10 plus ;-)

2011-03-22 @ 11:46:28
Postat av: Caroline

Oj ni har faktiskt mer snö kvar än oss!



Alltså ytterkläder och eventuella lager under dem som man kan behöva - det där kan jag hålla på och fippla med och tänka på till förbannelse. Idag har vi över 10 plus så det blev skalbyxor, vindfleece och vinterstövlar på Leia när vi var ute och grejade i trädgården. Men det blir liksom aldrig bra, skulle tagit gummistövlar istället med raggisar men jag misstänker att stövlarna är för små så de ville jag inte trycka på. Bla, bla, bla, jag kan hålla på och älta i evigheter. Måste också fundera ut några outfits till olika väderlekar.



KRAM

2011-03-22 @ 14:38:55
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Malin

Låter som här ungefär. Dels har jag så svårt att välja vad de ska ha på sig den här årstiden när det är varken kallt eller jättevarmt, dels blir det en hejvild färgblandning som inte är snygg :) Lär väl få en och annan blick när man är ute med barnen ;)

2011-03-23 @ 12:30:03
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0