Dagens Outfit

Blommigt.
(och för ovanlighetens skull inte le kiddoz)


Jag försöker vara lite i ett med naturen så kanske det går lite bättre att fixa iordning bland det gröna som växer utanför huset.

Båda rabatterna är nu iallafall rensade på ogräs och med en eller tre små väl valda svordomar har jag även lyckats riva och slita den mesta grönskan från mellan alla plattorna. Jag behöver väldigt mycket nu bara en trimmer som fungerar och sedan har jag en väldigt fin idè till ett underbart utekök till de små sockersöta i brist på en lekstuga (som annars väldigt mycket står på mammans önskelista). Tyvärr är det bara sen artonhundra fula och väldigt envisa små buskar ivägen på platsen där uteköket så småningom ska ta form, och ja, jag får väl litegranna skylla mig själv för att jag aldrig tidigare brytt mig så mycket om baksidan av huset och helt enkelt låtit det gröna med kvistar leva lite sitt eget liv lite hur som helst. Nåja, nu är det iallafall tid att dö! Jag behöver bara vila upp mig och sedan införskaffa en riktigt bra spade...

Den blommiga tröjan har jag förövrigt helt lagligt snott av Fridan (den var ändå för stor för henne;P) som i sin tur fått ärva den av fina Joppi som alldeles i dagarna ska gå på bal och sedan ta studenten!
My oh my! vad händer egentligen med dagarna, veckorna, månaderna och åren?!? Det var ju alldeles nyss som Joppi själv bara var en liten skit som fick ärva en massa gamla kläder från mig. Nu känner jag mig nästan lite gammal ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0