Köksat

I torsdags när jag kom hem från jobbet så visade det sig att min lilla husfru (som varit lite utbränd på senast;) äntligen återvänt och köket doftade gott både av nybakta kanelbullar och hemmagjord palt som stod på spisen och kokade. Helt underbart att komma hem till! Daniel är ganska bra på att överdriva saker han med, ofta (men långt ifrån alltid) till det positiva.


Helt underbara och till hälften barnarbetade bullar.


Och här (bl.a) hamnade griffelfärgen jag lekte med förra veckan, på sidan av köksskåpet. Och jaa, jag inser att jag nu kommer att få torka tavlekrita från lite överallt... men vad gör väl det om hundra år! Lite spill får det bli.

Kommentarer
Postat av: Caroline

OJ så ambitiöst med både kanelbullar och plat på samma dag! Jag ÄLSKAR Pitepalt men vill minnas från när farmor gjorde det att det togen väldig tid och var ganska omständigt. Det var petnoga med allt för att det skulle bli perfekt. :D



Snyggt med tavelfärgen! Då har barnen nåt att roa sig med medan man lagar mat.



Kram kram

2011-07-19 @ 10:46:12
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0