Ett lila barnbarn

Astrid i bilen påväg mot Piteå;

A -Mamma! Jag har en docka i min mage. Snart kommer den ut och äter bröst.
J - Oj, ska vi redan bli mormor och morfar? (höhö!)
J - Äter dockan bröstmjölk som små bebisar?
A - Nä. Den äter inte bröstmjölk. Den äter bara bröst.
J - Okej. Så trevligt.
A -Det är en lila docka. Nej en rosa docka.
J - Såklart!
A - Ska den äta dina bröst mamma? Ska den det?
J .- Nej tack. Det är bra.
A - Jaha.

(lite senare då vi kör över Bergnäsbron)

A - Ååååh nej! Krokodilerna kommer och tar oss! Hajarna kommer och tar oss och biter oss och biter. Vi måste hålla i oss. Håll i dig Frida! Hajen biter. Vänta här! Jag suger upp dom... och ska jag skrika åt dom!? Ska jag det?
Såja, nu är det bra. Det finns inga krokodiler. Det finns inga hajar. Du behöver inte vara rädd Hinning, det är bara på låtsas!

Att hänga med en soon-to-be treåring är litegrann som att knarka kan jag tänka mig.


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha bra jämförelse där ;) Sjukt roliga att lyssna på dock!

2011-07-05 @ 22:07:30
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Tana

Härliga Astrid still going strong ;)

2011-07-09 @ 13:37:59
URL: http://lifeoftana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0