En hel massa fingrar ur

Och än så länge så är det riktigt roligt!

I måndags fick vi brädorna vi beställt till den nya panelen hemlevererade (väldigt smidigt) så då var det bara att greppa varsin kofot och börja bryta loss alla de gamla och fula. Skitkul! och snabbt gick det också. Alex och Jenny kom förbi oför att plocka upp Fridan och Alex hann även få vara med och bryta ner takbrädorna från under carporten som vi också blev tvungna att ta ner för att komma åt panelen på långsidan. Det där med korthuseffekten...

Tänk om de skulle vara lika roligt att mäta, såga och bygga upp, spika och måla sen som det är att slita ner och förstöra!;)


Ett svart hus vore också rätt så snyggt.


In working progress.


Efter middagen passade jag på att riva altanräcket (men älska kofoten!) som stått kvar och bara vara halvruttet hur länge som helst nu och D hjälpte mig att såga ner mittenstolpen som mest känts ivägen innan han sedan byggde en stege till studsmattan så att småttingarna numera kan klättra upp och ner alldeles själva.

I början var jag väldigt mycket emot stegidén då jag tyckte det lät farligt... men efter att ha sett småttingarna in action i sommar har jag ändrat mig. En stege är jättebra! Betydligt säkrare att klättra ner än att bara hoppa rakt av från kanten också...


Efter att småttingarna somnat så byggde vi även en ny sandlåda.
2x2 meter, så nu fattas det bara en hel massa sand.

Men fatta vad sand vi kommer att ha överallt (förutom i sandlådan) snart!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ett svart hus vore definitivt snyggt! Det har jag gått och drömt om sedan förra sommaren och Thomas blir gråhårig av alla mina planer ;)

Och ja den där sanden är ÖVERALLT och snart är nog vår stora sandlåda tom. Varför det är roligare att ta med sanden ut lådan har jag inte förstått :)

2011-07-06 @ 17:30:45
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Oj vad ni har jobbat! Erat hus vore snyggt i svart. Vad ska ni ha för panel, liggande eller stående?



Kram kram

2011-07-06 @ 20:36:52
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0