Suit up

Jag lånade min mammas sysmaskin tidigare i veckan då jag blev
helt sugen på att sy dockkläder när jag rensade barnens 
garderober och hittade en hel del trasiga och söndernötta icke
säljbara men o-så-söta kläder i Hildings lådor.

Även om jag gjorde nästan alla tänkbara möjliga slarv och
klantfel man kan tänka sig så var det ändå riktigt roligt att sy,
men när undertråden tog slut gav jag upp. "Har du provat sy på
den tidigare", undrade mamma när jag lånade den och påstod
att den kunde vara lite krånglig att förstå sig på. Det är en
symaskin! hur svårt kan det vara liksom tyckte jag... men se j
*klar, där hade hon allt rätt!
Nu bara måste jag ju lämna in min gamla trotjänare så att jag
kan sy lite mera. Lagomt stora (=små) projekt är helt perfekta!




Mössa och Katvigsuit till Astrids och Hildings docka.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Snyggt! Nu blev jag motiverat att sy något i helgen :)

2011-02-25 @ 16:53:37
Postat av: Jenny

299 kr på Stadium. Skynda! Det är en lövtunn vindjacka och då passar det ju bra att ha underställ och annat under :)

2011-02-26 @ 10:11:25
Postat av: Malin

Jättefint! Som vanligt :)

Önskar att jag också kunde. Har ju en del favvoplagg som jag inte kan göra mig av med och det vore ju lite kul om de kom till användning istället för att ligga i en låda.

2011-02-26 @ 20:03:10
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0