Mera Vitt

Läste en rolig artikel i nyaste Family Living av Belinda Olsson
som skriver att hon brukar bota sina inredningsavundsjukor
genom att tänka på hur lite renoveringspar knullar;
"Min kompis är besatt av en blogg som drivs av ja, vad ska vi
kalla henne? En Elin Kling för 35-åriga småbarnsmorsor som
drömmer om vita hem men inte får bort fläckarna? En
hemma-Barbie för cellulitgenerationen?
(...) Ingen ligger i det där jättevita hemmet för all tid går till
att göra allt vitt och blogga om det.. tänk på det när ni
dregglar över inredningsbloggarna. De hinner inte ligga."


Hahahahaha!

Nu vet jag ju inte om jag ligger så väldigt mycket så att det
är någonting att skryta om;P men ändå, man får väl tänka
positivt helt enkelt... för våran renovering går då verkligen
inte speciellt mycket framåt för stunden och rent, städat
och fläckfritt är vårat hem bara i mina drömmar och aldrig
i verkligheten, spelar ingen roll om jag så försöker, våran
lilla 4-armé är VÄLDIGT effektiv om vi säger så.
Alltså så satsar jag på att måla lite vitt då och då... så att
jag kan blogga om det, haha! Och sen får jag hoppas att vi
hinner ligga i alla fall lite ändå!;)

Kökshörnan före;




Och efter;



Sen får gärna en hemma-Barbie komma och rengöra
köksdörren och dammsuga lite. Jag dammsög IGÅR
men tyvärr syns det inte så bra idag...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har tänkt på det där sen du och jag avhandlade den artikeln senast hos dig. Vad bra att någon skriver i klarspråk hur det antagligen är hehe. Nog har man ju hört om flera som erkänner att orsaken till varför förållandet sprack, var att de just renoverade sönder förhållandet. Tur att vi har en långpaus på renoveringsfronten. Pyssel är inte på något sätt samma sak ;)

2010-10-13 @ 21:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0