Härliga hetta

Vädret blev ju kanon igår.
Minst sagt.


-Jag ser att du är förkyld, sa barnens farmor till mig då
hon dök upp som gubben i lådan redan strax före 9 på
morgonen och alla utom jag och småttingarna låg och
sov.
-Nej, jag är bara trött och osminkad, svarade jag.
-Ja, jag såg väl att det var någonting, sa svärmor då.

Hahaha!
 Jag kan som inte låta bli att gilla henne.
Lika rakfram och tokigt ärlig som alltid.

Efter kaffe och lite surr så erbjöd sig farmor att ta med
sig Astrid på vidare äventyr, och sånt tackar vi absolut
inte nej till. Så vi jag, D och Hilding körde på stort och
passade på att göra Storheden för saker som gräsfrön,
sekatör och förvaringskorgar till uteleksaker bl.a.


Supernygga och billiga stora förvaringskorgar
från Rusta och sandlådeleksaker från Biltema,
... nu saknas bara en sandlåda.


Välkommen hem till oss, lämna dina vapen
utanför dörren.




Mera förvaringskorgar från Rusta.

Hittade två små som man kan hänga upp på väggen som
jag bara "var tvungen" att köpa fastän jag inte riktigt vet
vad jag ska ha dem till ännu.
Men för 19.90kr styck hinner jag fundera.

Lunch käkade vi på Korvgubben och inte en enda gång 
började vi bråka! Annars brukar Storheden vara ett sånt
ställe som jag och D inte kan besöka samtidigt utan att
åtminstone Daniel sedan åker därifrån och surar!;P



Köket fick två nya blommor med kruka från Icamaxi.

Förutom garderobsblomman som fortfarande helt magiskt
lever i Ozzys rum så är de här de enda blommorna i hela
huset som behöver vattnas.
Undra hur länge de överlever!


Lill-toan fick äntligen lite ny tvål.

Är det bara jag som kan bli helt lycklig av att köpa saker
som rooosa tvål med hallandoft?!
(Ja, det kaan vara därför som vi annars lätt kommer ihop
oss, för Daniel blir inte ett dugg lycklig av sånt, han
plockar bara första bästa sak han ser som heter tvål om
det är tvål han ska ha;)

Sen köpte vi även gräsafrön , sekatör, svartsäckar och lite
annat (men det kommer det inga bilder på;) innan vi åkte
hem och satte oss ute i linne och t-shirt och bara mööös
innan vi grillade ribbs till middag.


RIBBS!

Sa jag att jag plötsligt tydligen har gått ner 2kg bara
av att göra absolut ingenting förutom att sluta amma!
Jag är tydligen ingen såndär som går ner i vikt AV att
amma, nej.
Men fortfarande, hur tusan hände det här!

Kommentarer
Postat av: ida

Det är den nya vagnen. Emmaljungan var så tung så at du byggde för mycket muskler av att skjuta den. Nu när du kör lätta nya fina vagnen så tappar du alla muskler och går därför ner i vikt ;)

2010-05-14 @ 12:59:14
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Marie

Schysst ölhållare på grillen, det ska jag inte visa till John. ;)

2010-05-14 @ 13:56:14
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0