Vardagsrummet

Så blev det.

Passade på att fota tidigare i veckan då Astrid var på
dagis och Hilding låg och sov
... annars ser det inte riktigt ut så här nej;)


ÄNTLIGEN är alla väggar vita.

Några sladdar ska forfarande fixas och så blir det nya
mörkläggningsgardiner som är både snyggare och
bredare än de vi har då vi skippar gardinerna och
den fula gardinstången som satt uppe tidigare
... gissa vilka! Det börjar på M och handlar och
blommor;P Inte särskilt orginellt. Nä, men SNYGGT!


Supersnygga Modesty Blaise tapet/tavlan, beställd
från Photowall.

Jag ångrar litegrann att jag blev snål och beställde
den såpass "liten" ändå. Hade varit coolare om den
gått ända upp till taket, men bakgrundsnyansen är
rätt nära väggfärgen så det funkar ändå.
Inte helt optimalt med strukturtapet bakom alltså,
men jag kan absolut leva med det.


Älskar också ryamattan.

Ikea-ullmattan älskade skräp lite för mycket 
för att få stanna. Vi är nämligen väldigt bra på
att skita ner alldeles själva, så en matta som
samlar mera skräp och dessutom gillar att
framhäva den måste bort.
Nya mattan  gömmer skiten istället.
VÄLDIGT mycket bättre!


Astrids fina fotölj från Bolagret.

Helt perfekt med avtorkningsbar yta. Jag sörjer lite att
jag inte köpte två på direkten. Nu hittar jag dem inte
längre och Hilding har viskat i mitt öra att han också
vill ha en alldeles egen.


Fjärrkontrollsblomma - i plast.

Både snygg och hållbar, från Bluebox.
(Tyvärr är kontrollerna inte lika hållbara så de
flesta börjar ha trasiga batteriluckor vid det här
laget;)


Daniels hörna...




... och småbarnens hörna.


Muffins är gott. Väggord från Tradera.


Lampa från Asko möbelhus. 

Det är inte ofta jag kommer ut därifrån med annat
än barnkläder, nej. Men plötsligt så händer det!


Kan man ha för många kakfat!?!
Nej, jag trodde väl inte det heller.

Somliga samlar på frimärken eller vinglas, jag 
samlar (förutom på barn då;) på kaffemuggar
från Filippa K och det mesta från Koziol.
Finns hur mycket snyggt som helst och kak/
fruktfaten funkar till det massor. Just nu som
dekoration hos Astrid.

Men jag erkänner, jag lider en smula då hon
plockar isär dem och leker lätt våldsamma
lekar med dem... lider.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jättefint!

Så fiffigt med en fjärrkontrollsblomma. Man blir ju galen på alla fjärrkontroller som ligger och skräpar överallt. En sån måste vi ha! :)

2010-06-03 @ 10:30:07
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Det är svårt att inte bli inspirerad när man ser vilket läckert hem ni har!

2010-06-04 @ 00:34:34
URL: http://hyunmee.se
Postat av: Soppa

Jätte fint och du vad fina bakelser du pysslar med!!

2010-06-04 @ 17:09:41
URL: http://thehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0