Fejk

Frida kom hem från basketen igår med ett ihop-
tejpat pek- och långfinger och påstod att hon hade
stukat fingrarna.

-Klant-arsle! utbrast Oskar.
Men sen ville han ändå tittade närmare på den där
lcoola vita tejpen som Frida hade fått runt fingrarna.

-Haahaa!
Skrattade jag och Daniel, superduperschyssta som
vi är. (Och rätt immuna mot fejk-skador;)

-Jo men det är faktiskt sant,
påstod Fridan.
-Min baskettränare SA faktiskt att jag har stukat mig,
och det var ju hon som tejpade.
-Vaddå! Tror ni hon skulle tejpa om jag inte hade
gjort illa mig eller?!?

Sen var det ett himla pysslande med att hiitta lite
ny tejp här hemma som hon kunde byta till efter
att hon duschat.
Och imorse fick tejpen följa med
på skolan.

-Mamma, vet du! Det var helt jobbigt på skolan
idag då jag hade tejpen. Alla bara blev helt
chockade och frågade vad jag hade gjort,
berättade hon sen då hon kom hem.
(Drama queen!;)

Sen satt hon en lång stund och bara tittade på
sina stackars fingrar innan hon utbrister;

-Nämen! Jag har ju tejpat FEL FINGER!!!


-Det här hade jag ju inte ont i mamma, det var ju
det här andra brevid.

HAHAHAAA!

Nu är Fridan i alla fall och kollar då Plannja spelar
basket tillsammans med Daniel.
Så förhoppningsis kommer hon hem utan skador
den här gången!;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hahaha...underbart!

2010-01-12 @ 21:23:02
Postat av: Malin

Hahahahahaha, där fick man sig morgonens första skratt! Hahahaha....! =)

2010-01-13 @ 10:50:25
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Pia - MejasMamma

Hahahahhahahhahahha!

2010-01-13 @ 17:32:11
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha du har såå underbara barn! :D

2010-01-13 @ 17:50:28
URL: http://solouniko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0