Söndagsmys

Söndagslyx är när farmor med man kommer förbi och
och behöver lite lätt "datorfix" ungefär samtidigt som vi
behöver åka och storhandla för att fylla på kyl, frys
och skafferi. Barnvaktar barnen finfint och då vi
kommer hem med bilen full i kassar står de (nästan)
allihopa i köket och hjälps åt att plocka, diska och 
dammsuga (... vissa fortsätter stöka).
Stekta hamburgare till middag och man är fortfarande
inte helt död fastän det är mörkare än mörkt ute.


Mina fina plåthus från Mique har fått flytta ner till
fönsterbrädan och har hittills klarat sig utan flytt-
hjälp från små nyfikna fingrar. Ett bra tecken.



Ljus i vårt hus.

Kommentarer
Postat av: Malin

Många gånger är jag glad för att vi inte har några fönsterbrädor. Finns inga blommor och saker barnen kan riva ner, vi som inte kan få blommor att överleva behöver alltså inte skaffa några när det inte finns nånstans att ställa dem, det är mindre att dammtorka osv, men när jag ser hur mysigt det kan vara med ljuslyktor, fönsterlampor på fot och sånt så önskar jag ibland att vi hade fönsterbrädor:)

2010-12-13 @ 11:52:22
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0