Jultavlor

Jag har haft planer på ett pepparkakshus ganska
länge. Ett sånt där färdigt, enkelt som man köper i
bitar på affären och bara limmar ihop. Verkar nog
klurigt för någon som mig, och så var det ju det där
med vart jag sedan skulle ställa det... 


Några sidor ur en Allt i hemmet och en Mama fattigare
och jag har iallafall bilden av ett pepparkakshus som
julprydnad i köket.


Några granar bidde det också.

Annars klurar jag lite över hur länge Herman,
vänskapskakan kan överleva på övertid?!
Fick honom av en vän för nästan 2 veckor sedan 
och i tisdags borde han egentligen ha blivit bakad
... men då glömde jag bort honom.
I onsdags delade jag på honom och insåg att jag
saknade bl.a äpplen och i torsdags då jag skulle
jag köpa äpplen kom snöstormen och... tjaaa,
fortfarande är min stackars Herman bara deg i en
bunke. Eller egentligen fem bunkar nu då.
Om man lyckas ta livet av inte mindre än fem
stycken Hermankakor, är man en sugig vän då
eller?!?

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, en liten miniskillnad är de ju! ;)

2010-12-18 @ 07:29:07
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Herman kan ibland komma i kläm mellan 4 barn och julen...;) Vi har ju lyckats ta dör på någon av de klonade Hermans.

2010-12-18 @ 22:36:16
Postat av: bitte

Hej har just nu en tävling där 2 personer har chans att vinna varsitt presentkort på 1000 kr hos Nelly

2010-12-18 @ 23:11:12
URL: http://www.lovemercury.se/?p=1845

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0