Spray it!

Kom hem till ett alldeles tyst och öde hus igår.
Vad gör man då?!


Man sprayar någonting.

Fort som f*n, gärna innan små söta barnhänder
kommer hem och vill hjälpa till att röra.

Annars blir det inte så fasligt mycket gjort för mig om
dagarna nu när jag jobbar. Tiden jag är hemma vill
jag gärna mest bara passa på att umgås med mina
söta och fina.
Däremot har jag skrivit ner listor på jobbet med olika
små och större projekt som jag arbetar med inne i
huvudet. Troligtvis lär de stanna där inne ett ganska
bra tag. Men som min vän Jenny har sagt;
ibland måste man passa på att lätta på trycket lite!;)

Fick en idée från en blogg för hundra år sedan att
man kunde spraya fula leksaker med silverfärg och
vipps så blev de små konstverk.
(kanske inte barnens favoritleksaker då;P)

Before;

Mindre vackra leksaker som ingen egentligen leker
med för tillfället.



Ozzys gamla jätte-ödla-grej och mitt fina svarta
fruktfat från Åhlens behövde också byta färg.


Behöver köpa en till sprayburk för att det ska täcka
riktigt bra överallt, men vitt blev det iallafall. 

After;

På torkning och redan 700 gånger snyggare,
ska style:a
till de bättre sen.

Ozzy kom hem när jag var nästan färdig och tyckte
att jag skulle köpa massor av sprayburkar till så att
han också fick spraya lite. Jag undrade vad han hade
tänkt spraya och efter att han tittar sig runt lite så kom
han fram till att han skulle spraya gungställningen svart.
Han kanske har lite anlag ändå, för det var ju en rätt
rolig idè!
Genast började jag snegla på Pumlans trehjuling och
kom på miljoner av varianter som vore snyggare än
en tråkig vanlig helröd.

Annars inköpte jag egentligen sprayburken till att byta
färg på brevlådan från svart till vit. Planen sen är att
köpa kontaktplast och skära ut husnummret och vårat
efternamn och klistar upp på lådan som våran fiffiga
granne har gjort. Har inte riktigt kommit på när detta
ska hända än bara. Just nu vill jag alldeles för gärna
få post!;D

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sååå snyggt med vitt. Vi tycks sätta griller i huvudet på varann ;). När jag bestämt mig för att inte göra ett piss så gör du en massa skoj som sätter igång mig!

2010-08-06 @ 17:16:58
Postat av: sanna

men gud vilken kul ide! den måste jag sno och testa! jag använder ju sprayfärg här hemma dagligen just nu, vi renoverar gamla pinnstolar och ett litet kit med mitt gamla leksaksbord plus stolar till charlie. att fixa gamla leksaker var ju superkul!! :) du har alltid så roliga ideer!

2010-08-08 @ 18:44:13
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0