Vårkläder och spyhinkar

Jag trodde nästan där ett tag att vi var redo för våren,
ett par stövlar (eller två) och så en ny vindjacka till
Ozzy och sedan - Check!

Det var innan Fridas vårjacka också självklart visade
sig vara för liten och  Ozzys nästintill nya sneakers
klämde i tårna.
Jag visste inte ens att skor i storlek 38 kunde vara för
små för en 11-åring!

Sagt och gjort, efter att jag och Hilding lämnat av 
Astrid bland vattenpölarna på dagis tvingade jag med
mig gravid-Lisa på en promenad in till stan (schysst va!;)
för att uppgradera storbarnen ytterkläder.

En dubbellatte till mig på 7-eleven och Lisa som nu
ofta (om inte alltid) kräks upp sin frukost och mycket 
annat och knappt kan äta eller dricka någonting alls 
lyckades få i sig "en hel calippo" på väg in mot stan.
Hilding accepterade att ligga i vagn nästan hela
vägen och detta är vad jag kom hem med;


Vårjacka till Oskar från Kappahl.



Vårjacka till Frida från H&M.

Hittade även några t-shirts och en body till Hilding
på H&M. Storlek 80, men de såg så små ut att jag
fortfarande tror att han kommer kunna ha dom till
sommaren. 49.90 för bodyn och 69.90 för tröjorna,
så jag kunde bara inte låta bli.


1-års kläder till fyra månaders Hilding.

Orkade inte ens kolla efter stövlar igen men då jag
kom hem hade Frida en lapp om utflykt med matsäck
och STÖVLAR idag, så Daniel åkte förbi Skokanonen
på väg hem från jobbet.
Mina förväntingar på det var minst sagt låga;P
... men så kom han hem med dessa snyggingar;


Storlek 37 och rooosa sula!

Jag frågade Fridan om vi kunde dela på dom, med det
kunde vi inte!;) så nu funderar jag på att köpa ett par
egna. Stövlar känns plötsligt bra att ha.

Kylen var tom och skafferiet ekade så när barnens
farmor lägligt kom förbi senare mot kvällen så passade
vi på att utnyttja henne som barnvakt och smet iväg
på Ica Maxi.
Daniel surar fortfarande så fort jag svänger av från
mat-avdelningen då han "är där för att handla mat!"
men två spyhinkar gick han med på att vi kanske
faktiskt behöver till framtida magsjukor eller bara till
att ha då man tvättar bilen. Den jättefina svarta korgen
till att ha leksaker i var dock totalt onödig och alldeles
för dyr!


... enligt honom.

99 kronor var dock helt okej enligt mig och spy-
hinkarna fick komma hem till oss i rosa och svart
då jag helt enkelt inte kunde bestämma mig för i
vilken färg jag helst kräks, haha!
Förhoppningsvis dröjer det läääänge innan jag
vet det.

Kommentarer
Postat av: lisa

snygg shopping. Men jag är inte ett dugg avundsjuk på den där Lisa som bara kräks och kräks hela tiden.

2010-04-14 @ 20:47:43
URL: http://vidvagensande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0