Vilken stor springa du har!

Fridolina sitter i köket och håller motvilligt på med läxor
medans jag står och lagar mat.
Hon kämpar med "Veckans ord" då hon ska skriva ihop
egna små meningar och samtidigt träna på att stava
vissa av fröken utvalda ord.

Hon har redan knåpat ihop meningar som;
Vad lång slips du har.
Vad fin sång du sjunger.

... men jag DÖÖÖR av skratt då jag i bagrunden hör
henne stava ihop;
Oj, vilken stor springa du har!

Men Frida! Så kan du ju inte skriva, får jag ur mig efter
en lååång skrattattack.

-Vaddå?! Frida fattar ingenting.
-Varför inte?

-Vet du vad en springa är? undrar jag.
-Ja, sånna där som vi har nere på golvet.
(pekar på springan vid golvlisten under kökbänken)

- Ja, fast du kanske kan skriva en annan mening iaf,
förslår jag.
-Skriv om någon som SPRINGER vet jag!

Okej då, svarar Frida fortfarande oförstående och
skriver en ny mening som går;
Vad fort du kan springa.

Hur som helst så måste det vara himla roligt att
vara fröken ibland!;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

HAHAHAHA...hon är för härliga Frida!! Det här kommer jag skratta lääänge åt. Du borde låtit det stå kvar och bjudit fröken på ett litet skratt också! Förresten så har jag massa kladdkakerester här efter en liten middagsbjudning idag så om du och astrid har lust får ni gärna komma och hjälpa mig att äta upp det imorgon

2009-09-23 @ 20:08:42
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Pia - MejasMamma

HAHAHHAHA!

2009-09-23 @ 20:32:02
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Lisa

Klart dom behöver nya sängar hela högen. Bara att sätta Daniel i arbete :-) Det är bara att ni dyker upp när ni vill imorgon. Jag ska hämta Alvin 14 från dagis men förutom det ska jag inte göra något speciellt. Spelar ingen roll för mig om det blir innan eller efter 2.

2009-09-23 @ 21:40:46
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: SANNA

men guuuud, HAHAHA!!!! jag hade ju lagt mig ner på giolvet och kippat efter luft :)

2009-09-23 @ 23:51:00
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0