Lampbygge och annat småfix

Astrid hade sovit utan problem på dagis. Lite ledsen hade hon
bara varit precis då hon vaknade och ingen mamma var där, så 
när jag kom och hämtade henne strax efteråt så fick jag mig en
bamse-kram av gullgumman!♥

Själv har jag såklart inte sovit någonting alls idag...
däremot har jag byggt ihop en ikea-lampa och fixat färdigt i
sovrummet.

Och så här blev det;
(nästan så att vi skulle kunna trycka in ännu en spjälsäng...
men det kommer INTE att hända!;)


Taklampan är ihop-pusslad och sitter på plats.


Sängen är bäddad;)




Spjälsäng nr.1
Astrid har fått flytta ner brevid fönstret, och byrån som stod där
tidigare har fått flytta ut.


Spjälsäng nr.2
Bäddad och klar.




Tavellisterna har också kommit upp.
Med Oskar och Fridas egentillverkade jul-änglar och fotoramar
... utan foton i än så länge.

Även om jag fortfarande fantiserar om vårat "nya" sovrum och
framförallt klädkammaren, så funkar det fortfarande med det
"gamla".

Det som saknas allra mest just nu är nog ett förråd... 
och en barnvagnsparkering!

Kommentarer
Postat av: ida

Ja, ett förråd är ju något man verkligen drömmer om vid det här laget! Hur går det för er med bygget?? Här är två rum gipsbeklädda. Hallen och förrådet står bäl på tur skulle jag tro men nu är det mycket jobb på jobbet också så det blior väl till helgen..

2009-11-16 @ 22:25:41
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: sanna

vad mysigt ni har, det är alltid kul att få lite inspiration till kommande lägenhet, och mörka toner gillar jag i sovrum! :)



mysigt med två spjälisar! jag frågade j när han tycker det är dags för nästa. inte än tyckte han med en viss avsmak i blicken ;)

2009-11-17 @ 20:14:54
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0