Rumsfördelning

Men döhhh!
Vi skiter väl i poolen då och satsar på ett extra sovrum istället.
Frida som från början blivit lovad vårat "gamla" sovrum har precis
bearbetat rumsförlusten då det nu istället går vidare till Astrid och "nr4"
som kommer att få dela rum. Men fortfarande svider det nog lite i det
8-åriga hjärtat av att få äga det minsta sovrummet.

-Men åh! Varför kan inte Astrid få ha sitt rum i tvättstugan istället och
bebisen kan väl bo med er,
försökte Frida in i det sista.

-Men hallå Frida! Har du ens sett tvättstugan nyligen? Med era
jätte-tvätthögar som aldrig krymper där inne finns det inte en chans
i världen att vi ens får in Pumlan ensammen dit in!

Nej! Det kunde ju Fridan hålla med om. Men garaget då!?
Försöka duger ju...


Steg framåt. Vi har betong!


Slänger in en bild på en glassätandes Pumla i solen från igår också.
Bara för att hon är bra mycket sötare att kolla på en en tråkig grå
betongbild;)

(Och nej, Marie!
Glass till "bebisar" ger absolut inga pluspoäng, men nu var det ju
faktiskt DANIEL som gav henne glass och INTE JAG! Så alltså är det
ju han som får minuspoängen den här gången och jag klrara mig
finfint undan;D Thats how you do it!;)

Kommentarer
Postat av: Ida

Hmm, det var nog tårta först och mat sedan som gjorde susen för Milda idag :-) (jätte många mammapåäng..)



Vissa dagar så skriker båda två HELA tiden, givetvis oftast då Jocke jobbar bort aoch jag är ensam dygnet runt. Men på något sätt så går det iaf och så känns det helt plödsligt som att jag LÄTT skulle klara minst en liten till och släng in en hund när du ändå håller på ;-)

Tipset för dagen är att gå långa prommenader med gnälliga ungar, fast Pumlis är ju inte överförjst i att åka vagn då..

2009-05-19 @ 20:23:42
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Hehe, ja, jag skulle nog gärna göra Lukas till storebror. Men nu när jag jobbar kommer nog pappa i familjen tycka att det är så mycket att göra med barn (när inte jag är hemma o fixar med allt ;)), så jag får nog snällt vänta tills Lukas blir lite större..

2009-05-19 @ 20:32:19
URL: http://nilssonosback.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Hehe, ja, jag skulle nog gärna göra Lukas till storebror. Men nu när jag jobbar kommer nog pappa i familjen tycka att det är så mycket att göra med barn (när inte jag är hemma o fixar med allt ;)), så jag får nog snällt vänta tills Lukas blir lite större..

2009-05-19 @ 20:32:39
URL: http://nilssonosback.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Vad mysigt det ser ut... hihi...hade juh kunnat låna ut några rum till er... Här är det rummen som väntar på barnen och inte tvärtom ;)

2009-05-19 @ 21:34:11
URL: http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ja man kan hyra stället å baka där. Men vi får kanske hyra in några nannys också då :)

2009-05-19 @ 21:38:16
URL: http://ebbacecilia.blogg.se/
Postat av: Marie

Men du står bredvid utan att göra ingripa. Det är samma sak som att godkänna glassätandet. 0,5 minus till dig! ;)

2009-05-20 @ 07:04:48
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0