Snillen är vi allihopa

Frida, som annars är vårat lilla ljus i skolan är tydligen inte så där 
överdrivet förtjust i matte.
Ingen skräll egentligen. Min mamma som själv läste mattematik på
högskolan "bara för att det var så himla roligt" brukar beklaga sig över
det faktum att inga av hennes barn någonsin ens gillat ämnet.
Det skulle nog vara Joppi som står för det undantaget i sånna fall;)
Jag och Maria klarade ju inte ens att ta oss igenom gymnasiet;-P

Jag förutsätter dock att Oskar och Frida kommer att ta studenten
bägge två... men vissa dagar tvivlar jag!;-)

Ozzy går i trean nu men håller redan sedan år 1 på att räkna ner hur
många år det är kvar tills han inte MÅSTE gå i skolan längre!
Det känns ju väldigt stabilt.

Frida som klarat sig "helt utan anmärkningar"  fram till år 2 borstar
dock nu tydligen hellre håret istället för att räkna på mattelektionerna! 
På grund av det har hon nu fått en matteläxa som hon ska göra varje
vecka. Förra veckan var det dags för första läxan.

Eftersom hon alltid annars brukar göra läxorna supersnabbt och
superordentligt så blev jag inte sådär jättechockad över att hon redan
hade gjort läxan då jag frågade om hon behövde någon hjälp.

- Kan jag få se den iallafall? undrade jag intet ont anande.
- Javisst! Fridan hoppade gärna och hämtade matteboken.



Först var det bara lite slarvfel som vi gick igenom och så fick jag försöka
förklara hur hon skulle tänka för att räkna mellanled. Sen var uppgiften i
matteboken att göra en räknesaga av talet 53+24=77.
Talet hade Fridolina strykit över och sen hade hon istället skrivit med
snirkliga bokstäver;
"Bellman fes."

-Men Frida, det här är väl ingen räknesaga!
-Näe, men det är en saga. Jag strök siffrorna, för dom tog jag inte
med!
-?!?... men det var ju siffrorna som du skulle ha med!
-Var det? Jahaaa. Men jag ville inte det!

*Suck*

På andra sidan är hälften av talen överstrykna och Fridolina har istället
skrivit;
"Jag fattar nåll"
Tvärs över hela sidan.

-Men Frida! Varför kommer du inte och ber om hjälp om du inte fattar?
-För att det är tråkigt! Åhhhh, matte är såå tråkigt!
-Men det kanske bara känns så för att du inte förstår?!

(Vi sätter oss och jag försöker återigen förklara hur hon kan tänka)

-Åhh, det var ju skitenkelt ju
! säger Frida nöjt när läxan är färdig och
genomgången.
-Vad bra, då kan du ta hem matteboken imorgon också så kan vi räkna
lite mera, så att du förstår.
-Oookeeej
, svarar Frida tveksamt.


Av någon konstig anledning glömmer hon dock matteboken både
en och två gånger efter det. Tillfällighet?!? I think NOT!

Kommentarer
Postat av: Lisa

hahaha..bellman fes. Nästan så att du borde låtit det stå kvar så att även fröken kunde fått sig ett gott skratt. :-)

2009-05-13 @ 09:28:21
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: sofia & Rox

Åh jag dör hon är ju stört cool.

2009-05-13 @ 10:35:24
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Hihi... vad rolig hon är... hon har redan kommit på hur man ska göra ;)

Ja...det är juh Mattias som vart duktig!! Han kör på stenhårt... jag tar det lite lungt eftersom jag ammar också... :)

2009-05-13 @ 11:40:57
URL: http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahaha... sötis Frida:)

Vad rolig hon är:D

2009-05-13 @ 12:23:41
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Pia

Haha vad rolig hon är!:)



Inte ska du ha dåligt samvete! Men följ med?:) Det är kul på sången och rätt skönt att röra på fläsket på promenaderna!:)

2009-05-13 @ 20:36:44
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: sofia & Rox

Men hallå jag letade men pop hade bara röd och blå !!

Så jag valde faktiskt smutsmässigt.

Och hoppetossan kostade 100 kr på dollar så jag kan nog leva med att den är blå .. Men det svider i rosa hjärtat.

Men tur att man kan ha en rosa mössa till det blåa

2009-05-14 @ 09:35:38
URL: http://thehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0