Nr 5

Ja, INTE barn då;-)
... utan vagn!
Jag och D har köpt våran femte barnvagn!
 
Eller... kanske egentligen våran tredje?... eller andra?! Eller jag vet
inte, men en sprillans ny vagn kom vi i alla fall ut med från Barnens hus
i lördags då vi i lite smått spontant kom på att det vore väldans bra bara 
ha en liten lätt och enkel sulky i bilen då vi skulle iväg till Rutvik och
shoppa blommor. 

Då vi har s80 och happy-vagn så klickar vi fortfarande av hjulen på
vagnen varje gång vi behöver ta med den någonstans så man kan ju
tycka att det vore på tiden.

Kravet på nya vagnen var att Astrid skulle kunna sitta i den och den
skulle rulla på hjul, så pass insatta är vi i vagnvärlden!;-D
Resultatet blev en Carena easy!:D

Bild lånad från carenababy.com

Man trycker bara in knappen på handtaget och med ett swisch ligger
vagnen platt på marken.
Det är automagiskt!
Från att ha bråkat om vem som ska få stoppa in Pumlan i bilen medans
den andra kånkar in vagnen bråkar vi nu istället om vem som ska få
stoppa in vagnen mednas den andra stoppar in Pumlan!;-)

Jag röstade dock först på det cerisa/oranga färgvalet och vann efter ett
tag kampen mot D som hävdade att om bebben i magen skulle visa sig
bli en kille så kunde han ABSOLUT INTE ha en ROSA vagn! Det skulle
han väl visst kunna! så rosa blev det, men på väg mot kassan så tyckte
D att ena framhjulet på vagnen kändes aningen skevt och liksom
fladdrade då man körde den.
-Men BYYYT då, suckade jag och så blev det en brun iaf.
(Fast jag har mina misstankar om att han sparkade lite i den rosa själv
när jag inte tittade bara för att slippa köpa den färgen!;-P)

Väldigt nöjda måste jag säga att vi är med vagnen hittills.
Nu fattar vi liksom varför man kan vilja ha svängbara framhjul!;-D
Välkomna till 2000-talet liksom;P

Hur som helst!
Helgen har varit underbar, fastän vi saknat våra småterrorister litegrann.
Blommor hittade vi inga i Rutvik men vad spelar det för roll med våran
nya vagn. Vi klickade bara upp underverket och gick runt en sväng ändå
och fikade kaffe och bulla på Cafè Bygård.



Sedan *klick* in med vagnen i bilen igen och så vidare till Blomsterlandet
där vi hittade blommor och *klick* in med vagnen i bilen igen, lämna
blommorna hemma och så vidare till Östens Pärla där vi käkade smaskig
kina-mat.


Pumlan gillar också sin nya vagn!

Det enda dåliga med vagnen hittills är att jag precis insett att min dröm
om en singel UJ just flög ut genom fönstret.
Nu kommer ju D aldrig gå med på att vi behöver ÄNNU en ny, lätt, smidig
och SNYGG vagn... dessutom till bra mycket dyrare pris!

Men jag får väl satsa på en syskon-UJ!;-D

Kommentarer
Postat av: Lotta & Joel

Tyvärr är det juh inte så billigt med vagnar ;)

2009-06-29 @ 13:28:56
URL: http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Ingela

Pumlan ser då nöjd ut i sin nya vagn. =)

2009-06-29 @ 13:35:34
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: sofia

Hi hi du kommer snart i kapp med antalet.

Klart att nu oxå behöver en UJ alla Sofior måste ha en sån.Och en jävla massa +++ poäng till dig jag har bott häri byn i 6 år och ALDRIG fikat på bygård. Skäms på mig men jag har ju iaf handlat därifrån ett x antal ggr.



2009-06-29 @ 15:04:52
URL: http://thehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0