Feeling dirty?

Ibland går man plus och ibland går man minus.

Vi har ökat på våra kvadratmeter till priset av ett fönster.
För ärligt, hur kul är det att ha ett fönster (och ett stort ett) från
vardagsrummet och in till sovrummet?!
 

Snyggt, kanske inte är första ordet man kommer att tänka på med en
stor grå gipsskiva mitt på väggen.

Varje gång jag gått förbi vardagsrummet den senaste tiden har jag 
hela tiden varit påväg att gå fram och dra upp persiennerna från fönstret. 
Vilket inte varit helt lätt.
Det kliar verkligen i hela min kropp då jag vet precis hur jag VILL att det
ska se ut, då jag vill att det ska se ut så NU!

- Väggarna ska målas vita, förutom den bakom tv:n som inte är i det
bästa skicket och som därför ska omtapetseras och bli fondvägg.
- Golvlisterna ska målas vita.
- Nytt vardagsrumsbord och ny matta.
- Bokhyllan åker ut och istället kommer det att stå 2 x malmbyråer
(med lådor man bara drar igen) i dess ställe för alla filmer och spel.

Men då jag just nu varken har tid, råd eller möjlighet att göra något
åt saken så har jag pysslat ihop en liten nödlösning.
(För nej! Jag KAN inte leva med en gipskiva som dagligen stirrar på
mig onskefullt! Så "enorma" är de problemen jag brottas jag med;)

Så här för någon dag sedan stod jag för första gången och strök;
... ett DUSCHDRAPERI!


Ingen mera grå gips med en Clintan på väggen.
Are you feeling dirty?

Pumlans hörna är uppgraderad.
... tur att hon inte kan engelska ännu!;D

Det första Astrid gjorde då hon vaknade morgonen efter mitt pyssel var
att kolla barnsäkerheten.
Att pappas högtalare är livsfarliga och snarast bör skruvasfast i väggen
i vajrar visste vi sedan tidigare.
 


Men då Pumlis drog sin lära-gå-vagn alldeles nära väggen och försökte
använda den som språngbräda för att klättra upp efter VÄGGEN genom
att greppa och dra sig upp i tavellisten överaskade hon.

Mamma antecknar;
- Gipsplugga tavellisten!!!
(så att vi får stora hål istället för små i väggen då Astrid om några dagar
sliter ner hela skiten!)

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken cool liten hörna hon har lilla pumlis:) Fyndigt med duschdraperiet!

Förstår precis vad du menar...jag har så många planer i huvudet på hur jag vill att det ska se ut här hemma och en lång lista på saker som jag ju då måste ha;) och jag vill ha det nu...nu nu nuuu;)

Men likt förbannat måste man snällt vänta och ta det eftersom:( Dock har jag iaf påbörjat grundarbete i hallen & målar förhoppningsvis den på måndag:D

Alltid en början iaf;)



Å ja...jag har faktiskt redan ställt Ediz i dagiskö:) som det verkar så kommer han nog att få börja redan till hösten...blir suveränt;D

2009-07-25 @ 22:35:42
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Lisa

åhå...är du vaken än? ;-) själv har jag piggnat till och precis börjat klura på en önskelista till As 2-års dag. Något tips om vad en liten Alvin kan tänkas vilja ha i present av sina rika släktingar? :-)

2009-07-25 @ 22:43:50
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jag hade tänkt sätta en tavellist i den höjden i Texas rum... nu får jag ta och fundera igenom om jag verkligen ska göra det haha! ;)

2009-07-26 @ 10:50:03
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

hehe...frän lösning på problemet :)... vill också göra om en massa och NU men oftast tycker jag det sitter i pengarna :( Man blir inte rik av att vara mammaledig men man får njuta av så mycket annat.,

2009-07-26 @ 11:18:08
URL: http://bergstedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0