Perspektiv i tillvaron


Ibland behöver man lite påminnelse för att inse hur
himla bra man egentligen har det!


Daniel och Ozzy for iväg med buss upp till Ö-kalix imorse för att spela
hockey. Dom klev upp strax efter 04.00 för att hinna äta och ställa sig i
ordning innan samlingen och avresan!!!
Jag trodde nästan jag skulle avlida när D tänder lampan i sovrummet
för att hitta sina kläder och Pumlan direkt börjar vända och vrida på sig.
I sömnen försökte jag länge med att bara ge henne nappen och stryka
hennne över pannan men efter ettt tag var det bara att kliva upp och gå
och blanda ihop lite välling.
I köket satt redan Ozzy och åt frukost(?!) medans han babblade på för
fullt!
-Jag orkar inte prata för jag är för trött för att tänka, mumlade jag bara
till svar medans jag försökte koncentrera ögonen på att mäta upp rätt
mängd vatten i flaskan (skitsvårt när man är trött!), sen gick jag tillbaka
och la mig brevid Pumlan som somnade om direkt efter att hon ätit.
Sen sov vi till klockan 09.00 och låg kvar i sängen efter att hon ätit igen
och gosade till 11.00:)

Inget jobb att stressa upp till, inga måsten, inte ens en liten bebis
(som i vanliga fall) vaknar om nätterna!!!
Livet är ganska bra just nu!!!
=D

Har precis druckit te och käkat Lisa K:s chocklad & banan muffins
till frukost (kl.11) och hittade då den perfekta färgaccesoaren
(stavas det så?) till badrummet!

En våg full med godsaker från favoritsaker!
Ha Ha Ha Ha Ha...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vågen får mig att tänka på min "övervikt" haha! Nää jag är ju inte överviktig men jag har 7 kilo kvar att göra mig av med... Jag var nere på +4kg men på något konstigt sätt så stod vågen på +7kg här efter jul?! =o



Hur går det för dig? Har du blivit av med graviditetskilona?

2009-01-04 @ 12:48:23
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: Tant Grön

Hej och tack!



Ja Lagerhause är nog lite av en favoritaffär, iaf när de har rea, hi, hi.

Postat av: Ingela

Ja det var ju sååå synd att dom åkte på magsjuka hehe ;)



Ska ni döpa Pumlan eller ha någon namngivningsceremoni?

2009-01-04 @ 18:09:56
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: Pia

Den var ju hur snygg som helst, overallen ju!:) Är den varm? Vad har hon för strl på den?



Jo, tacka gud att dom sover! peppar peppar

2009-01-04 @ 18:42:36
URL: http://piasandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0