Blå ögonskugga


Nä nu tusan...

-Hej då mamma jag går nu! ropar Fridolina och jag hinner bara uppfatta
 något blått glittrande kring hennes ögon då hon svischar förbi.
-Vänta lite! ropar jag, kom hit just.
-Vaddå! svarar lillgumman och kommer lite närmare.
-Men Frida du har ju SMINK på dig! utbrister jag.
-Ja! (svarar hon som om det vore självklarast i världen)
-Du får väl inte använda smink bara sådär, säger jag väldigt bestämt och
 väldigt vuxet;P
-Men varför HAR jag smink om jag inte får använda det då? svarar hon
 blixtsnabbt.
-Vad har du för smink svarar jag lika snabbt (utan att tänka efter)
-En massa som jag har fått av dig som du inte använder och så fick jag i
 julklapp av moster Maria!!
 Ööhhhh...(just det ja, kommer inte på något bra att svara alls så jag säger
 bara med vuxenrösten;
-Men du får bara använda det när JAG säger att du får det! (Ha)
-Får jag använda det idag då? Vi ska bara gå till J och leka där!?
-Hmmm... Okej då! Men bara för att det är jul och du är ledig från skolan (!?)
-Okej... Hejdå!

Varför känns det som om hon vann den omgången!?
;P

Busted!
Fridolina försöker smita förbi i blå ögonskugga och läppglans.

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, vad söt hon är. :)

2009-01-03 @ 15:00:49
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja vart tar tiden vägen? Jag vågade knappt sätta han i stolen för han är ju såååå ung. ;) Men där satt han så gärna och var så nöjd. :D

2009-01-03 @ 16:48:17
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0