Pussig

Idag jobbar jag då äntligen sista dagen (på riktigt;).
Daniel stod på tur att skjutsa hockeygrabbarna till Boden så sent igår
kväll kom jag på att fråga hur han hade tänkt fixa det med Pumlan.
Såklart hade han inte tänkt (som vanligt;P) eftersom en bunt med små-
grabbar plus deras packning tar upp den mesta av platsen i vårat
nuvarande raceråk.

Eftersom vi inte heller är direkt attackerade av villiga barnvakts-
kandidater så fick helt enkelt våran lilla ängel Frida ställa upp. (igen)
Fast den här gången mot betalning, eftersom hon sov ganska skönt
då vi tvingade upp henne vid halv sju.

Vid frukostbordet kom vi att prata om framtida yrken då Frida faktiskt
kom på att hon väldigt, väldigt bra på att passa just små barn.
- Vet du mamma! Jag kanske ska börja jobba som barnvakt, sa hon
mellan några tuggor gröt.
 
Men sen funderade hon en liten stund och kom på att;
-Näe, vet du jag tror ändå inte det. Tänk om jag ska passa en massa
barn och så leker vi kurragömma och så gömmer de sig för mig. Och
sen när jag hittar dom så kanske dom drar mig i håret eller sliter i
mina kläder och skriker!
(Hmmm... undrar vad hon kan ha fått DET ifrån?!;)

- Ja, du kanske vill jobba med någonting helt annat istället?
föreslog jag.
-Ja, det vill jag nog!

När jag sedan åkte satt de iaf jättesött tillsammans i soffan och läste
böcker och kollade på barnprogram.


Mammas änglar. Frida och Astrid är pussiga.

Kommentarer
Postat av: Marie

Undrar om Vincent kommer kunna passa sitt småsyskon på samma sätt. Hmmm, det tåls att tänkas på. ;)

2009-08-18 @ 08:47:00
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Lisa

vad snäll hon är eran Frida. Annars vet du att det alltid är okej att dumpa en Astrid (ja en frida och en oskar också för den delen) här också...även om klockan bara är halv sju

2009-08-18 @ 09:16:45
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Ingela

Sötflickorna! =)



Ja på MoP känner man sig ju nästan diskriminerad, har du barn med dig så ska du sitta uppe på den smutsiga, mörka, omysiga hyllan! Fast dom har ju en jäkligt god kycklingsallad iofs. ;)



2009-08-18 @ 10:03:45
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-08-18 @ 15:49:45
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Maria

Söt tösar!:)



Klart Astrid ska ha ett par uggs som passar hela vintern;) Jag ska spana efter ett par i stl 20/21...borde väl finnas någonstans:) Är det bara svarta som är intressanta??

2009-08-18 @ 15:55:38
URL: http://maryworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0