Mera tuttar åt folket



Oskar och Frida spelar tuttmemory. Efter att snabbt ha gått förbi undrar
jag lite i förbifarten hur tusan de kan se skillnader mellan alla bröst.
Okej, vissa sticker ju ut en aning men de flesta ser fortfarande ganska
lika ut. Jag har liksom problem i memoryspel där man ska bilda par av
olika föremål i former av bilar, båtar, klädesplagg och djur... och de skiljer
sig ändå betydligt mer än brösten på bilderna här.

- Äh, säger Frida. Man måste bara kolla hur dom hänger och vilken färg
de har. Dom här är ganska bleka... kolla!

- Och dom här ser nästan ut som dina mamma, fortsätter Oskar.

Men det är här jag inser att det är nu jag INTE ska kolla.
Det finns nämligen ingen som är lika värdelös på att ge komplimanger
som min kära lilla son;) Förolämpningar är han hyffsat bra på, även om
de flesta egentligen inte är elakt menade.
Men chansen på att bilden han tänker visa mig nu skulle på något sätt
göra mig glad är lika med en på miljonen!
Så därför kollar jag inte utan ens på tuttarna utan svarar bara
-Jasså, det tycker du! och sen går jag vidare...

Lyckligt ovetande!;)

Kommentarer
Postat av: allicen

Hahaha!!! lite nyfiken måste du väl ändå vara?

2009-04-02 @ 21:48:53
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Hehe... vilket memory spel... det måste de göra bra!

2009-04-03 @ 10:03:56
Postat av: Cecilia

Hur kom de på att spela tuttememory?? :D Är det sånna spel man ska ha till sina barn ;) hihi

2009-04-03 @ 10:07:19
URL: http://ebbacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0