Man måste börja någonstans


Det är en rätt så bra beskrivning för statusen ute i vår trädgård just nu. Idag började jag med att ta mig an rabatterna.
Det behövdes.


Vädret har varit lite lätt... varierande.
Sol, inte sol, regn, storm och så lite mera sol.


Vi har fikat ute på altanen. Astrid har promenerat gatan runt med stortjejen Alice mittemot säkert hundra gånger, kissat på både pottan och toaletten (och så i trosorna också en hel del gånger såklart) och hjälpt mig med att slita lös gräs och ogräs från mellan plattorna och intill uppfarten.

Hilding har legat och sovit gott ute i vagnen mellan halv tre och fem då vi glömde bort honom där ett tag när vi var så inne i trädgårdsskötsel.
Han är vaken ännu kan jag meddela.


Rabarbern mår jättebra och jag tog in litegrann som Fridan och D bakade en paj på efter middagen. Ruskigt gott!

Imorgon tänkte jag nog fortsätta leka att jag har iaf ett halvt litet ljusgrönt finger. Det har jag egentligen inte, men man kanske kan få!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0