Bebis är stor

Det blir ljusare ute. Förut var det tokmörkt mest hela
tiden men nu är det bara tokigt mörkt då man vaknar
och sen mot eftermiddagen och kvällen. Helt klart
framsteg.



Astrid har glatt skuttat till dagis hela veckan och vinkat
"bye bye mamma!" nästan innan jag tagit mig in genom
grinden och idag började Hilding gråta då han fick gå 
hem med mig istället för att gå in till de andra barnen
som höll på att skotta snö på ute på dagisgården.
Nu tror jag inte att inskolningen senare kommer att ske
helt utan gråt bara för det, men lite positivt känns det
ändå.

När vi sedan brukar hämta upp Astrid igen kring 14.00
(om inget storbarn lägligt nog hinner komma hem från
skolan innan så att jag kan lämna Hilding hemma) så
kryper lilleman gärna omkring i lokalerna i full ytter-
klädesmundering och verkar tycka att det är hur 
spännande som helst med alla roliga (men lite läskiga)
fröknar, nya leksaker och de småläskiga storbarnen
som mer än gärna vill komma väldigt väldigt nära och
pilla på honom samt attackera honom med massor av
kramar medans jag bråkar på kläder på Astrid som
aldrig vill gå hem.

Bara lite knasigt att tänka att då Astrid var precis lika
gammal som Hilding är nu så var hon redan var
färdiginskolad på dagis och var veckor/dagar ifrån att
bli en storasyster. Kändes hur självklart som helst då
men väldigt avlägset just nu. Hilding är ju fortfarande
min pyttelilla (eller väldigt stora) "bebis"!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0