Pollen attackerar

Från alla håll och kanter
... men annars har jag absolut ingenting att klaga på!

Gårdagen flöt på super. Sol och hetta, frukost ute, fika
och lamm på Miljögården, kaffe och fruktsallad med
trevligt besök, promenad med barnvagnar, grillspett i
massor, lugnare stunder som snabbt innehöll sax, tyg
och tråd och alldeles för många ideèr och tjusiga
tyger och så marängswisch och mera kaffe som
avslutning på en alldeles underbar dag.


Sol och värme redan 08.00 på morgonen.


Astrid klättrar på storstenen... som vanligt.

Hon klättrar upp och hon klättrar ner, klättrar upp,
och ner, upp, ner, upp, ner, Pumlan får aldrig nog
och jag får ont i magen fastän jag försöker att inte
titta (med betoning på försöker).

-Sluta nu oroa dig och låt henne bli vän med stenen, 
säger D.
Men det är svårt. Hur blir man vän med en sten?!?
Jag behöver bara sluta ögonen för att se hemska
bilder på hur hon faller och slår i huvudet i stenen,
inne i mitt huvud. 


-Sitt ner på sternen, ropar jag
-Hej, hej, ropar Astrid tillbaka.



Och så här tar hon sig ner sen.
Sommaren lääär ju sluta i en eller fler skada.


Springer...


... och gömmer sig.


Hilding ligger på gräset och försöker lära sig krypa.

Idag är det lika varmt och underbart ute, så efter en
långpromenad med Astrid i vagn har nu gått in och
tänkte ta mig lite siesta. 

Det är nästan lite jobbigt att må såhär gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0