Working

Med andra ord känns det nu som om sommaren är här på riktigt. Lite kall, regnig och grå de senaste dagarna kanske men ändå. Igår matade jag gräs- och bläs(?)änder och idag klädde vi ut oss och gick på karneval, det hade alltså kunnat vara betydligt tråkigare och jobbigare att jobba kan man väl säga.


Finaste Pumlan är ute och blåser bubblor efter dagis.

Jag älskar fortfarande småbarnens dagis och det är en riktigt riktigt skön känsla nu då deras dagar där blir betydligt längre än tidigare fram tills att D går på semester och sedan föräldraledighet.

... Å andra sidan lär det nog inte bli sååå många jättelånga dagisdagar får jag för mig då båda mina små numera gärna bor lite hos Lisa som fortfarande är föräldraledig ungefär så ofta de får. Astrid och Alvin har sedan länge brukat förplanera gemensamma hemgångar mellan varandra utan att jag och Lisa fått vara med och bestämma, men nu på senast har de nästan tagit det till en helt ny nivå.

-Jag ska komma hem till Alvin och leka... och du får INTE säga nej!
förklarade Astrid bestämt för Lisa tidigare i veckan då hon kom för att hämta Alvin och idag då jag slutade tidigt och kom för att hämta hem barnen från dagis var Alvin snabb med att informera mig om att det gick bra att Astrid skulle komma hem till honom och leka idag, och ville inte alls lyssna på att hon och Hidling faktiskt skulle komma hem till honom imorgon på eftermiddagen och leka... nej nu idag behövde de också leka minsann, och Astrid var givetvis inte det minsta sen på att haka på.  Sötungarna! Roligt är det iallafall att de har roligt ihop.

Imorgon ska jag på "kompetensutbildning". Men hur vuxet låter inte det då!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0