Crazy lazy days


Hilding påväg hem från förskolan, nyvaken och snygg.

Dagis går jättebra. Nu skulle man kunna säga är Hildings första riktiga dagisvecka och hittills har det bara gått super. Han gråter en snabbis i protest då jag lämnar och hämtar men annars är han glad mest hela tiden däremellan. Han busar med de andra småkottarna, äter som en häst (nähä!;) och somnar lätt som en plätt i vagnen sen efter lunch och verkar i stora drag ha det hur bra som helst.

Idag var det minifest på förskolan på förmiddagen med grönflaggehissning och kaffe och bulla så jag stannade kvar en stund extra och var med på det innan jag tog mig en promenad och sen gick hem och klädde om locket på bänken i köket med vaxduk och pillade på lite i min ensamhet.

Men helt GALET att plötsligt vara helt ensammen hemma om dagarna! Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag älskar det eller inte gillar det alls ännu. Konstigt känns det hur som helst, men speciellt tråkigt har jag absolut inte. Nåja, jag har ungefär 2 veckor på mig att känna efter och sen börjar jag jobba. Först ska jag vikariera några dagar på en förskola som jag sökt jobb på till hösten (prestationsångest deluxe och samtidigt jätteskoj) och sen börjar jag sommarjobba på gamla fina omlastningsterminalen direkt efter det fram till mitten av augusti. Sommaren är kort!
Igår var jag iallafall in till stan med Lisa och köpte mig en jättefin pumptermos som jag ska ha alla soliga dagar ute på altanen... Så kom igen nu lilla fina solen, nu önskar jag mig lite värme! Här ska njutas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0