Blött.

Optimist javisst!


... och sen blir man j*vligt blöt när vädret inte samarbetar och man ska cykla hem en hel massa kilometer utan några som helst regnkläder. 

Jag överdriver inte ens när jag säger att jag var blöt t.om om trosorna(!) när jag äntligen kom hem. Men vad gör väl å andra sidan lite vatten, jag är ju inte gjord av socker direkt. Lite kyligt och obekvämt bara. Bytte snabbt om till torra kläder och REGNKLÄDER och sedan ut i spöregnet igen för att hämta hem småkiddozarna.


Kvalitetstid i vardagen kan vara att stanna upp och hoppa lite i varenda vattenpöl man kan hitta efter vägen hem. Lite buss-spaning och lek i vattensprutande stuprännor på det och sen fick D komma och möta upp oss då vi efter nästan en timme ute i regnet fortfarande bara tagit oss från Lisa (som jag snart kommer måsta betala en minde mellanmålsavgift till;) till skolgården där vi fastnade till i bauta-gungan lite innan vi kunde fortsätta de sista metrarna hemåt för en varm dusch och bad i badbalja i väntan på att middagen skulle bli färdig och dukas fram på bordet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

den vattenpölen såg ju hur härlig ut som helst. förstår att det tog länge att ta sig hem då ;-) Såg helt ärligt ut som en helt mysig eftermiddag. Jag hoppas ändock på aningens bättre väder ikväll

2011-05-24 @ 07:30:09
Postat av: Lisa

och ja det där var självklart skrivet av mig

2011-05-24 @ 07:31:52
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är verkligen kvalitetstid att stanna upp vid vattenpölar eller annat spännande längs vägen och det är så himla skönt att ha tid att göra sånt :)

2011-05-24 @ 10:58:43
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Tana

Det där såg himla härligt ut :) Kan tänka mig att den där varma duschen va skön sen ;)

2011-05-24 @ 13:58:55
URL: http://lifeoftana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0