Zom en zombie

Vem har väl inte skrattat elakt åt den dumma reklamen på tv som så
hjälpsamt berättar att diarre kommer olägligt!?!
Ska jag fylla på med en till sak (av hundra miljoner elaka ondon) som
alltid kommer olägligt? MAGSJUKA! Magsjuka kommer ALLTID olägligt,
oberoende på när den kommer. Även om jag nu i veckan faktiskt var
j*vligt glad att den bestämde sig för att attackera mig redan natten till
tisdag, för hade den väntat bara några små futtiga timmar så hade D
hunnit dra iväg till Tärnaby för jobb, övernattning och skidåkning och
jag lovar att jag hade lagt mig ner och grinat och dött! Jo faktiskt, det
hade jag.

Astrid spydde ju i måndags, check! Hilding hakade givetvis på senare
på kvällen, precis när vi gått och lagt oss, check! Efter det var det min
tur att spenderade resterande del av natten på toa, check!
På tisdag var småttingarna ganska mycket som vanligt, fullt ös 
medvetslös (hur ÄR det möjligt??) medans jag var döööd! Ozzy och
Frida kände sig helt friska och fick gå till skolan och själv sov jag mig
genom större delen av dagen medans D fick ta hand om allt. Sen kom
Ozzy hem efter fotbollsträningen och började lägga pizzor (mitt i
hockeyn och allt!;) och Frida å andra sidan fick bli hemhämtad från 
sin högt efterlängtade LF-basketmatchen då hennes KOMPIS plötsligt
börjat spy mitt i matchen. Yeay, med andra ord!

Frida fick bli hemma från skolan idag fastän hon (än så länge?) mår
alldeles förträffligt. Astrid däremot började morgonen med att spy,
igen, i sann Pumlan-meets-magsjuka-anda. Ingen direkt förvåning
där, maten har iaf fått stanna kvar i magen efter det och just nu
verkar det mest vara feber som bekymrar det lilla barnet.

Jag gillar verkligen inte magsjuka nej. Inte för att jag egentligen
gillar några sjukdomar överhuvudtaget. I jämförelse med hosta
och snor - ge mig hosta och snor... men å andra sidan i jämförelse
med en mängd andra hemskheter som man knappt ens vill tänka
namnen på - ge mig masjuka. Alla gånger om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0