Skatanloppet

ldag har vi varit på barnens dagis på förmiddagen och hejjat
på de barn som åkt skidor i Skatanloppet medans de minsta
barnen som inte åkte skidor (och de större som inte ville) gick
en liten slinga runt gården där de hittade en massa djur som
de pratade och sjöng sånger om.


"Men vars är mina skidor?"
"Pappa har glömt köpa mina skidor!"
utbrast Astrid när vi
kom fram till dagis på morgonen och ja, där fick man ha lite
dåligt samvete för att vi varit lite slöa och snåla och tyckt att
Astrid kunnat få vänta tills nästa år med att lära sig skidra.


Tur att det finns en massa annat roligt ute som man kan
roa sig med.


"Gungar" lite. Skitnöjd.

Stenhård koncentration krävdes då Hilding skulle ta sig fram
på fötter i den minst sagt isiga och ojämna terrängen. För det
mesta slutade det med att han kröp medans alla de andra
i-ur-och-skur-ungarna sprang och hoppade fram hur lätt som
helst oberonde underlag. Träning ger färdighet.


Alldeles innan loppet skulle starta dök Haren och Skatan upp
och hade en liten miniteater för barnen innan Haren hoppade
i sina skidor och drog iväg ut i skidspåret och Skatan följde
med småttingarna på djurslingan.


Efteråt blev det grillad korv, saft och frukt till barnen och vi
vuxna fick kaffe och kaka.



Mmm... gott med korv!


Medaljer blev det också till alla barnen, även till Hilding.
Här ligger han och surar hemma på golvet i hallen när jag
några timmar senare tyckte att det var dags att gå in.

Finns det större glädedödare än mammor ibland!?!;P

Kommentarer
Postat av: Tana

Men jag vill oxå få plats där till Saga och Vilda. Vilket underbart dagis:)

2011-03-09 @ 21:06:32
URL: http://lifeoftana.blogg.se/
Postat av: sandra

ja håller med ovanstående. Jag bor i närheten av dagiset och går förbi där så gott som varje dag och förundras över deras fina gård och hur mysigt och kul de verkar ha jämt. Till skillnad från där min tös är nu :(

2011-03-09 @ 21:49:18
URL: http://www.sansis.blogspot.com
Postat av: Caroline

Vad mysigt de har det på erat dagis! På Leias som ligger mitt inne i stan så har de knappt ens en gård att vara på. Det finns några kvm inhägnat område men inga leksaker utan bara plats för sovvagnarna och ett skjul. Men så är det tyvärr med city dagis här i stan.:(



Kram

2011-03-10 @ 08:02:57
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0