Stortjej 2

Igår var jag och Astrid in till staden en sväng och fixade lite
ärenden, eller rättare sagt så hade jag en körlektion och när
den var klar kom D in till stan och mötte upp mig för att lämna 
vidare en Astrid som han hämtat från dagis medans Hilding fick
vara hemma och leka med storebror. Vi fixade en present till
en nyfödd liten mini James och lite annat innan vi sedan tog
bussen hem till killarna. Det gick betydligt bättre än jag räknat
med att ha Astrid "lös" på stan utan någon vagn... men det tog
lite tid. Det är helt klart fascinerande hur mycket spännande en
två-åring kan hitta i vanliga saker som man själv bara tar för
givet och inte funderar så mycket på. Bara saker som dörrar
som öppnar och stänger sig själva så fort man kommer i
närheten, stora skyltfönster som man kan spegla sig, 
rulltrappor som åker uppåt och neråt, en massa speglar och
människor för att inte prata om allt roligt skräp som ligger ute
på marken och alla fantastiska affärer med roliga saker som
man inte får röra fast man helst bara vill stoppa ner allt man
ser i en påse eller i mammas väska...
Men hem kom vi tillslut, även om det kostade mig lite mutor i
form av ett diadem (samma som storasyster, mycket viktigt)
två halsband och några armband i en förpackning och ett
grattiskort med Hello Kitty. Välspenderade pengar dock
eftersom Astrid då gick snällt brevid mig och t.om höll mig i
handen vissa korta stunder och gjorde nästan precis allt som
jag bad henne. Värsta stora tjejjen!


På bussen påväg hem.

-Stanna bussen, jag ska kliva av nu! skrek Astrid flera
flera gånger då bussen körde... och sen
-Kör då bussen! Kör nu! Köööör! när den stod stilla och
plockade upp eller släppte av andra passagerare.
Min älskade lilla just nu tvärs-emot tjej♥

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad duktig hon är! När Leia får löpa fritt så försöker hon alltid gå åt motsatt håll från oss - hon är också tvärtemot just nu.:) Åka rulltrappor är jättespännande med. Med det är ju så härligt med barn i den här åldern för de är så uppmärksamma på omgivningen.



Kram

2011-03-03 @ 08:43:36
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Malin

Vad roligt! Och de ser verkligen med helt andra ögon på saker. Alice tycker det är jätteroligt att gå in genom Smedjans entré i de där dörrarna som snurrar. Hon säger att hon åker karusell haha.

2011-03-03 @ 12:25:02
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0