När Astrid var liten...

-Mamma, när jag var liten..., började Astrid igår vid middags-
bordet innan jag avbröt henne med att nästan dö i skratt.
-När du var liten gumman!?!
-Ja, när jag var liten och jag va i mamma! fortsatte hon och
så pekade hon mig på axeln.
-Ja, du menar när du var en pytteliten bebis och var inne i 
mammas mage!?

-Jaa.
-Pappa! Vet du va? Astid bebis i mammas mage...
-TOM! (kom;) Tom och titta på Astid i mamma mage.

(Och så ville hon gå och visa bilden i sovrummet på mig 
med Pumlanbebismagen♥)

Jag vet att hon lyssnar och förstår massor... men ibland är
det ju nästan lite läskigt.

Imorse vid frukost så pratade vi om mormor och då
berättade jag att jag faktiskt har legat i mormors mage när
jag var pytteliten bebis.
-Mmmm, svarade Astrid glatt. Och i farfars mage!
-Mamma i farfars mage och Astid i mormors mage!
... och Frida kommer visst från Oskars mage och Oskar har
ju självklart varit i pappas mage, för dom har snoppar
båda två. Hilding däremot har varit i mammas mage (trots
att han också har snopp ja) för han är ju "lillebroor".

Ordning och reda, pengar på freda!


Nyvaken sötfis med supersnygga traderafyndade NS jackan
för endast 61kr plus frakt, för att den har några små bläck-
streck på ryggen. Helt perfekt då Astrid själv annars är en
rikitg liten hejjare på att bläck-tagga sina kläder.
Kanske att hon t.om kan låta bli det nu då det redan är
färdigfixat!;)

Nu måste vi gå ut. Barnen är överallt och ingenstans och
tycker eventuellt också att de har tråkigaste mamman i
världen! Dessutom ser jag soool!:)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilka härliga resonemang hon har, så självklara svar liksom!:D



Ååå, en sån hade Leia i 74 och en likadan grå fast med byxor till. De kläderna måste jag rota fram till Teo. Blir ju finfint det!



Ha en fin dag! Kramar

2011-03-18 @ 11:25:31
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Emma

Hahaha jag dööör! "När jag var liten.." hoho, för dom är ju SÅ superduper stora nu ;) Hur söt får man bli!

2011-03-18 @ 13:50:15
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahaha!! Super sötisen lilla!:D

2011-03-18 @ 14:44:46
URL: http://maryworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0