Jag har kommit på ett knep!

Astrid har ju inte sovit något under dagtid på väldigt, väldigt
länge. Bara på dagis sover hon hur bra som helst ute i vagnen
en stund efter lunch. Egentligen är det inget problem då hon
lätt orkar vara vaken utan större problem till läggdags ändå,
meeen om man nu bara skulle vilja att hon tar sig en liten
powernap (mest av egoistiska själ jag erkänner) även de
dagar det inte är dagis så är bästa läget att försöka sådär just
efter lunchtid (Hilding måste givetvis också gå och sova eller
redan sova då). Fem Alfons-böcker senare och vi gäspar i kör
då jag lägger över henne i spjälsängen och sedan lägger mig
i sängen brevid och slösurfar medans jag lyssnar på hennes
protester och övertalningsförsök till att slippa sova;

Jag är inte trött! Mamma! Hör du det? Jag vill inte sova!
Dumheter mamma, du gör dumheter. Jag vill kliva upp och
sitta soffan och titta Alfons tar kakor. Hör du det mamma!
MAMMA! Hör du jag säger! Vill INTE sova, jag leka ute och
skotta snön. Hallå, MEN MAMMA! Jag blir arg på dig. Jag sitta
soffan med snutte och namnam och titta tv. Jag gå dagis.
Jag baka och rita och bada. Astid INTE sova nu...


...och så mitt i allt blir det knäpptyst, och när man tittar dit
så sover hon gott!

HAA!
Jag vann!

Idag på förmiddagen har jag varit på körskolan och försökt
lära mig parkera. Det går ju rätt okej så länge jag har någon
som sitter brevid mig och säger vilken backspegel jag ska
fokusera på (och som jag dessutom vet har egna pedaler i
absolut värsta fall;)
 men jag har fortfarande lite svårt att se
mig själv svänga in och fickparkera sådär lagomt enkelt och
coolt om jag sen ska sitta och köra bil ensam! Jag får helt
enkelt se till att aldrig köra ensam, haha! Eller skaffa mig en
såndär rolig gps som säger "sväng vänster i nästa korsning",
jag behöver psykologiskt stöd, någon att prata med och
ställa 1000 frågor till. Sen om svaret inte hör ihop helt 100
med frågorna spelar nog inte sååå himla stor roll. Tror jag.


Medans jag var på körskolan så var småttingarna och fikade
på Holms konditori med pappa."Perón-festis" som Astrid säger:)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Alltså jag vet inte var jag ska börja, dina ungar är så bedårande.:D Vad Astrid verkar prata mycket och vad duktig Hilding är som dricker ur sugrör. Jag har för mig att Leia inte fattat grejen med sugrör när hon var strax under ett år. Eller hon lyckades ibland men tyckte de var läskigt, haha.



Du är duktig du med som kämpar på med körningen. Är det svårt när det är halt ute?



Kram

2011-03-14 @ 14:32:12
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Tana

Haha, hon är skitrolig lilla Astrid. Good for you att du vann, en sån seger slår det mesta faktiskt :) Shit vad hon pladdrar på, hur duktigt som helst!

2011-03-14 @ 15:17:48
URL: http://lifeoftana.blogg.se/
Postat av: Tana

Gjorde ett försök tidigare idag att få Saga att säga en mening, gick sådär men det kommer ett inlägg om det sen;)

2011-03-14 @ 15:20:42
URL: http://lifeoftana.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha jag har haft körkort i snart 5 år och undviker fortfarande i största möjliga mån att slippa fickparkeringar :P Finns så gott om "vanliga" parkeringar och annars får man hitta en stoor lucka att parkera på ;)

2011-03-14 @ 18:39:28
URL: http://solouniko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0