Kan man?!

Jag köpte en barnbok med det namnet för x antal år sedan. Ungefär samtidigt som en 3-4-årig Ozzy på dagis en dag provade knyta fast ett hopprep runt magen och sedan kasta sig ut från högsta klätterställningen han kunde hitta (efter att ha knytit fast andra ändan av hopprepet i själva klätterställningen) med syftet att kolla om han kanske eventuellt kunde var Spindelmannen(!). Det var han inte och det hade han sedan ett ilsket mörklila "band" runt magen som påminde honom om (läs mig) i några veckor, så jag tyckte att det var en bra idè att vi snarast möjligt kunde reda ut en hel massa saker som man inte ens behöver prova för att veta att man inte bör göra inför kommande framtida födelsedagar.

... Skitrolig bok dessutom, om än lite halvgrym och aningen blodig. Jag har inte plockat fram den till Astrid och Hilding ännu, men om Hinni fortsätter som han gör att följa storebrors fotspår mot crash-test-dummie-hållet så kommer den nog alldeles strax fram ur garderoben. För övrigt har jag gjort iordning en liten "Kom-ihåg-lapp" på insidan av en kökslucka med numret till jouren och vårdcentralen samt alla fyra barnens personnummer med fyra sista siffrorna (jag KAN bara inte för mitt liv lära mig de två sistas utantill så en lapp blev nödvändig) och se, redan en vecka senare har jag fått användning för kom-ihåg-skade-lappen hela två gånger. Och gissa till vilka barn?!;P
De är två stycken med snopp, om vi säger så.

Hur som helst var det inte alls det som jag hade tänkt skriva om, utan det var istället om barnens gungställning på baksidan.
-Kan man spraya en gungställning? frågade jag en vän som jag pratade med tidigare i veckan, och hon höll nog med mig om att det borde man kunna göra. Och nu vet jag, efter att ha varit tvungen att pröva direkt jag kom hem från jobbet och insåg att småbarnen var ute på äventyr. En halv burk med svart sprayfärg hade jag dock bara kvar, men se nu har jag iaf en halv svart snygg gungställning.
Och en halv grön/röd och ful!;P

Ibland kan man.
Och ibland kan man, men borde verkligen inte.

Bild från hysteriskt roliga men aningen morbida barnboken Kan man.
-Kan man simma med hajjar?
-Nä.... det kan man inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0