Doing the dishes

Farfars gamla diskbänk sitter nu på plats ute i småttingarnas lekkök.
Väldigt bra blev det om jag får säga det själv och framförallt väldigt uppskattat.


Baka baka liten kaka.


Två till murblock ska inhandlas (kostade typ 20kr styck, me like!) och sen ska brädorna som ligger emmellan dem som en hylla behandlas så att de klarar att vara ute (och bli blöööta).




Både diskbänk och spis på plats, nu är småttingarnas utekök nästan färdigt. Idag har jag och Hilding skruvat upp två hyllor ovanför för lite rolig piff-förvaring senare och så tänkte jag kolla på Kronan efter träkrokar att måla och skruva upp brevid för spadar och annat. Vimplar kommer också, äntligen har jag någonstans att stoppa dom!;)


Gungställningen är numera svart och vi har även byggt oss en liten väg mellan sandlådan och stubben för Hildings alla älskade bilar. För tillfället bara väldigt enkelt av en bräda med biltejp, men jag funderar på att måla en fast vägbana med färg sedan när tejpen släpper.


Det är inte bara dinosaurien som gillar att gå balansgång på vägen, det gör Astrid och hilding med.


Hilding was here.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Men åååh vad fiffig du är! :)

2011-07-30 @ 22:33:10
URL: http://ingelabarsk.blogspot.com
Postat av: Jenny

Det blev ju jättefint det där! Och huset är verkligen på G. Vi kör operation rädda fönster, svära över kittningen, måla räcken och även rädda lekstugan. Jag tycker det vore roligare med en kladdkaka så det är vad vi ska göra nu.

2011-07-31 @ 12:26:07
Postat av: Janeth

Men jag tok gillar ju det där ute köket!!

En sån fiffig lösning och barnen lär nog spendera massor av tid där?!

2011-08-03 @ 20:19:48
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0