Var gör du?

Dagarnas mest använda fras.
Är det inte Astrid som ställer den så är det jag eller
någon annan (lite mer ansvarsfull så fort lilla fröken
påhittig är alarmerande tyst.

Det är som roligt att få svaret också.
Igår tvättade Astrid håret (med en halv tub tandkräm) 
och imorse bakade hon. "Tvättar" och "bakar" är alltså
två svar som kräver att man snabbt är uppe på fötter
och utforskar aktiviteten mer noggrant. Saker som
"klär på mig", "bygger" och "läser" är inte riktigt lika
farligt som däremot "ritar", "målar" eller "sminkar" är.
"Leker" kan betyda vad som helst.


(Bakade en kladdkaka igårkväll och hade lämnat
kvar den nästintill tomma bunken Frida vispade
grädden i framme på köksbänken)


J -Vad gör du Astrid?
A -Öhmmm, jag bakar lite.
J -Jaha.
J -Men har du bakat på bilen?
Tystnad.
A -Näää (Astrid skrattar)
A -Målar bilen.

Men givetvis.
Något annat vore ju tokigt!;)


Nymålad polisbil.

Annars diggar jag Astridcitatet "Men flytta på mig!"
bäst för stunden. Betyder såklart flytta på DIG!, men
får en helt annan och roligare innebörd med ett "mig"
på slutet istället.


Kommentarer
Postat av: Linda m 3

Vilken underbar blogg du har! Skrattar gott:)! Söt och busig tjej du har! /Linda mamma till tre

2011-01-03 @ 12:12:40
Postat av: Caroline

Underbart citat! Hihi, vilken liten kladdfia, alltid kul att gegga!:) Inte lika kul att ta städa upp det dock.



Kram

2011-01-03 @ 13:55:37
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0