Rinken

Bara ett fåtal minusgrader och strålande sol ute i lördags,
alla hemma utom storebror så vi packade skridskor och
hjälmar i vagnen tillsammans med lillebror och
promenerade upp till IP och rinken... bara för att jag
älskar ishockey så himla väldigt mycket!;)


"Titta Astid åker skriskor! Astid kan hockey!"


Hilding chillade i vagnen. 



Vi har en väldigt fin isrink på Hertsön... men tyvärr
mindre fint skottad, iaf idag. Ville man åka skridskor
på den så fick man snällt skrapa sig fram ett stycke
is själv. Bra jobbat Luleå Kommun! Sånt måsta ju
verkligen hjälpa uppmuntra barn och ungdomar till
att röra på sig;P


"Lill inte! Skriskor är jättejättesvårt" kunde Astrid
konstatera efter att ha trillat på rumpan ungefär
en miljon gånger.


Som Bambi på hal is! Själv har jag inte åkt skridskor
sedan mellanstadiet, men eftersom jag inte heller växt
särskilt mycket sedan dess så passar otroligt nog mina
gamla skridskor ändå. Synd bara att jag växt ifrån min
skridskoåkningstalang!


En av de bästa sakerna med utomhusaktiviteter är
varm choklad/varmt kaffe i termos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0