Plusgrader

Jag gillar plusgrader, plusgrader är skönt!
En härlig promenad med syskonvagn (tuungt) med trevligt
sällskap, fruktsallad med min nya halvdrog passionsfrukt
och så grädde och glass till det (kan hända att grädden
och glassen tar ut det nyttiga som frukten tillför... men jag
är trivsamt skeptisk;) chokladbollarna kanske jag inte ens
behöver nämna.

Helge fick låna Hildings gamla babygym och hade långa
och livliga konversationer med älgen som hängde där i.
Astrid och Hilding har mest sysslat med sin nya stora
favoritsyssla, nämligen att bråka. Lillebror börjar bli stor
nu och tar inte längre all skit, t.om så att han gärna kan
dela ut lite egen skit till storasyster istället och så skriker
hon högt och argt han svarar med att gapskratta henne
rätt i ansiktet. Ungefär efter det så dyker slagen,
sparkarna och tjuvnypen vanligtvis upp.
Japp, det är roligt nästan jämt.


Astrid kommer och försöker busa med Hilding som
svarar med att banka henne i huvudet med en av
sina favoritbilar.

One... two... three... fight!


Söta som få är de iallafall de korta små stunder
som de faktiskt leker ihop riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jobbigt om de bråkar fööör mycket. Värre lär det bli, hehe. Kommer så väl ihåg hur jag och min syrra slogs när vi var små och hur less framför allt vår mamma var på det. Men nu är vi bästa kompisar så det ordnade ju upp sig!:)



Kram kram

2011-01-28 @ 22:45:34
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Tre ungar och bebis i magen.

Bråkiga barn känner man ju igen. Hör till men är inte mycket roligare för det;)

2011-01-29 @ 06:41:17
URL: http://www.treungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0