Monkeyboy

Idag har jag fått lite mer användning av mitt tålamod
och stundvis även önskat att jag haft en smula mera
undanplockat och gömt för att kunna plockas fram till
speciella tillfällen. Typ tillfällen då bebisbarnet inser
att han är en riktig j*vel på att klättra!

INTE roligt! har jag informerat honom då han klättrar
upp i soffan och upp på ryggstödet för att på så sätt
komma vidare upp till fönsterbrädan alldeles bakom,
och INTE roligt då han snabbt som en liten vessla
plötsligt står upp och är halvvägs uppe på torktumlaren
då man står och försöker byta en bajsig blöja och
svordom både ett och två är inte allt för långt borta då
bajsblöjan givetsvis, samtidigt som man försöker hålla
barnet någotsånär stilla, ramlar i golvet med skiten
neråt. 

Hehe hehe! skrattar Hilding själv mest hela tiden åt
sin egen nya mästerkonst samtidigt som jag får lätt
hjärtflimmer och möjligtvis några gråa hårstrån.
Iallafall vid tillfällen som igårkväll då jag som vanligt
lagt ner honom i sin säng och gick för att hämta tand-
borsten och sedan hittar honom uppe på byrån
bredvid spjälsängen sekunden senare!

Jag -AAAAAAAAAHHH, men herregud!
Hilding - Höhö höhö!

Måste kolla om sängen går att sänka ytterligare eller
om han får byta säng med Astrid som har en som är
ungefär 1dm lägre. Byrån är iallafall flyttad... och står
nu mitt i dörröppningen (Tadaaa!) eftersom vårat
nuvarande sovrum redan är så fruktansvärt "luftigt"
som det är med sjlälsängar x2.

 
Spanar om kusten är klar...
Nej! storasyrran kom på mig. Bäst att satsa allt jag
har nu på att försöka ta mig upp i bokhyllan snabbt
som attan innan hon tar (drar;) ner mig!

Det enda som egentligen jag tycker är lite roligt är att
Astrid (som annars är den som gärna vill vara överallt
och ingenstans samtidigt) blir jättebekymrad då lillebror
gör och försöker göra likadant.

-NEJ HINNI! Försiktig! Inte! Ramla o göra illa dig o slå
huvudet o plåster! Komma blood! Neej gå neeer! 
Maaaammaaaaaaa!

Jag hoppas att detta bara är en tillfällig upptäck eller
en väldigt snabbt övergående fas, som gärna får vara
borta till typ... imorgon!
Annars kan det bli rätt skönt att börja jobba igen.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad sött att hon inte vill att han ska göra hennes misstag! Gullungar! Men guuud vad stressande med inte bara en utan två små klängisar. Det kommer väl här hemma med så småningom.:)



Kram

2011-01-14 @ 13:32:18
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0