Kitty-kittad

Astrid fick sitt allra första Hello Kitty-plagg tidigare i
veckan från H&M leveransen...


-ÅHHH WAOW, KITTY! 
-Astid Kitty. Min Kitty. Titta mamma Kitty!

Ja, det är tydligen någonting alldeles extra med denna
lilla vita katt som jag själv kanske inte riktigt kan förstå.
Men för Pumlans obetalbara överlyckliga reaktion över
ett litet linne med en katt på så kan jag leva med att det.
Sen är det ju inte heller jag som ska gå runt med linnet,
så whatever.


Astrid och Kitty ska spika.

Jag kan inte direkt påstå att jag annars är något vidare
stort fan av varken Kitty, Laban, Bamse, Mumin eller
liknande populära barnklädestryckfigurer, men efter att
ha hållt mig väldigt långt borta från allt sånt ganska
länge och knappt velat ta i det med tång (aningen
överdrivet men ja) så tycker jag nästan nu att Kitty är
rätt så gullig och cool ändå! Smått läskigt, JA! Men Astrid
är toknöjd så därför kommer snart även Kittyplagg nr 2
och nr 3 att få flytta hit. Det ni!;)

 
Det blir ju lite kallt att bara gå omkring i ett linne!



Dagens outfit är alltså H&M H&M H&M, kors-i-taket,
och jag ÄLSKAR jeansen som endast gick på en
hundring!

Däremot ett stort minus till H&M (och en hel del andra
märken) som anser att en flicka i stl 98/104 är ungefär
lika stor som en Pumlan medans en pojke i samma
storlek är ungefär 700 gånger större! Väldigt ologiskt.
Det betyder att de kläder som jag nu råkade beställa
från "fel" sida (ajjabajja) i dagsläget är stora som hus
medans "tjejkläderna" givetvis passar perfekt.
Bara saker som kan störa mig ibland.

Kommentarer
Postat av: Maria

Nä men åh! Jag som precis lämnade H&M:s sida utan att klicka hem något. Nu måste jag nästan återvända och klicka hem den grönrandiga kitty-tröjan ju;)

Haha...ja det verkar vara något speciellt med hello kitty kissen. Selin fick ett par kitty-handskar av en tjej på Emins dagis och hon utbrast överlycklig med sitt (än så länge) lilla ordförråd: Kitty!!

Visste inte ens att hon visste att kissen heter Kitty ju haha.. Måste dock erkänna att jag är ett litet fan själv. Inte sådär att jag direkt vill köpa massor av hello-kitty prylar men i lagom dos;) Dessutom känns det något nostalgiskt över den, alltid när jag hör hello-kitty tänker jag på den fina lilla röda hello kitty burken formad som ett hjärta fylld med gelehjärtan som jag fick av mamma, pappa och dig (tror jag;)för iaf över 20 år sedan!

Haha nostalgi-kisse:D

2011-01-21 @ 12:57:38
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag har inte heller tyckt om seriefigurskläder... Men Leia har börjat älska Bamse så då har jag köpt några grejer bara för att hon blir så lycklig. Det värmer mammahjärtat!:) Men om det är nåt speciellt så bestämmer jag fortfarande vad hon ska ha på sig tack och lov!;)



Kram

2011-01-21 @ 15:58:44
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Malin

Är inte heller något fan av en massa seriefigursprint. Något enstaka plagg har hamnat här ändå, ofta i form av presenter. En Musse Pigg t-shirt köpte jag själv när Alice var inne i en Musseperiod i sitt liv. Jag gissar att man får ge efter så småningom och plötsligt har man väl en hel garderob med Hello Kitty, Musse, Mumin och gänget :) Det är ju lätt värt det när man ser deras lycka:)

2011-01-21 @ 19:21:51
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Marie

Och där har vi förklaringen till varför jag måste handla Vincents kläder från flickavdelningen.

2011-01-21 @ 19:22:46
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Kaatzi

Jättefina kläder och trevlig blogg!



Ha en fin lördag!

2011-01-22 @ 10:16:29
URL: http://kaatzi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0