Vem kräks

Ni vet de där söta och roliga barnböckerna av Stina Wirsén med titlar som
"Vem blöder", "Vem är söt", "Vem är arg", "Vem sover inte", om Hilding
huvudpersonat i en av dessa är jag ganska säker på att den boken skulle
heta "Vem kräks"!

När andra småbarn toppar vinterminusgraderna med en massa hosta och
snor så verkar min unge köra på kräkor istället. Allvarligt, han är 14
månader gammal och LÄTT att han spytt fler gånger än han varit förkyld
eller annat!
En mindre kräka eller möjligtvis två mitt i natten, alltid på natten, som från
ingenstans  och sen oftast inget mer. På morgonen efter är han hur pigg
och glad och "vanlig" som helst och käkar frukost (och allt han fyndar på
golven) utan problem. 
Vette tusan om jag inte hade föredragit några vanliga förkylningar istället... 

Å andra sidan så verkar han ju inte lida av det, mest bara jag och D som
får oss en släng av kräkångest sådär lite då och då med jämna mellanrum
(jämna plågot). Mest troligt beror det nog på att han fortfarande äter ALLT
han kommer åt att äta, smulor, skräp, pappersbitar, tvål(!) och gamla
matrester samtidigt som han inte heller äter som en myra direkt (som sin
storasyster).
Inatt var det iallafall dags igen, en kräka precis när jag och D gått och lagt
oss och sen en till klockan 01, sen stod han och skrattade och hoppade i
spjälsängen 06.30.
-Men lägg dig ner och var sjuk! muttrade jag först surt, men ibland är det
riktigt riktigt skönt att han sällan lyssnar vad man säger. Nu får vi bara
hålla fingrarna i kors och hoppas på att det här var allt för denna gång,
för fortfarande, FY F-N för magsjuka!!!


Söta kräkkillen.

Bilden är tagen igår, men förutom kläderna så ser barnet likadant
ut idag. Sjuk är det sista han verkar vara för stunden,
TACK OCH LOV!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad jobbigt med spyor, då föredrar jag faktiskt förkylning, haha! MIndre tvätt och kräkångest då!;)



Skönt att han inte verkar lida av det!



Kram kram

2011-02-07 @ 15:11:23
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Malin

Konstig att inte Astrid kräks mer tänker jag nu så mycket som hon sätter i munnen. Hon dammsuger ju mer eller mindre huset och sätter allt hon bara hittar i munnen :)

2011-02-07 @ 19:59:04
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0