Tapetserat

Tapetserade fondväggen i Ozzys rum igår. Tapeten har legat hemma i ett par veckor nu och bara väntat och förarbetet har pinsamt nog varit klart i flera(!!) år, sedan jag målade det "underbara" furutaket vitt och tapetserade övriga väggar och D la in nytt supersnyggt valnötgolv på den fula "vita", fläckiga och trasiga plastmattan.

Note-to-self; sätt ALDRIG trägolv i ett barnrum igen! Aldrig. Laminat, håårt laminat är bra! Men bra då vet vi det nu då inte mindre än samtliga barnrum kommer att ha samma snygga,men smått ömtåliga golv. Jaja, vi hinner slipa det sen när allihopa flyttat hemifrån och vi klättrar på väggarna och inte vet vad vi ska göra av all vår tid!;)


Husligt snygga tapeter har de på Rusta ibland, för endast 199kr rullen.

Första rullen smällde jag upp lätt som en plätt och gick som en dans. Jag fick preeecis ut de fyra våder som jag räknat ut att jag behövde om det skulle räcka hela väggen med de två rullarna jag köpt. Till och med så att jag hann tänka för mig själv där jag stod helt i lugn och ro med lite bra musik i bakgrunden att; kan det verkligen gå så här lätt?!?

Mmhmmm.... och sen kom D hem från badhuset och släppte lös småttingarna, ena inne och andra påklädd ute i hallen med öppen ytterdörr(!) samtidigt som han tyckte att det var en jättebra idè för honom att börja byta däck på bilen (ibland vill jag bara banka honom i huvudet med något stort, tungt och hårt!;P). Så efter att ha infångat ena rackarungen vid tapetklistret och den andra halvvägs ute på gatan så klippte jag givetvis fel (svordom ett och två och tre och lite bank i väggen och en Daniel som inte aaalls kan förstå varför jag måste vara så arg och irriterad, döh!) och det slutade med att jag fick pyssla till och skarva de sista två våderna för att få ihop det (tack non-woven och ett fantastiskt tacksamt mönster), för nu syns det knappt alls, förutom för mig då som vet om det...

Snyggt blev det hur som helst. Nu blev jag bara jättesugen på att måla något varv med vitfärg över de gamla tapeterna i rummet som levt ett hårt liv. Men det får nog vänta.


Kommentarer
Postat av: Linda

Snygg tapet! Har sett att Rusta har en hel del snygga nu. Nästan synd att jag inte behöver tapetsera nånstans, haha!



Sprayfärgerna kommer från highlights.nu och är från serien Montana Gold.

2011-04-17 @ 12:55:26
URL: http:// leonell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0