Inskolningsdag 2

Tårar, tårar och så lite mera tårar,
ja så kan den väl enklast sammanfattas.

Med full barngrupp samlad och riktigt grått och tråkigt väder
ute så tyckte Hilding att morgonsamlingen var helt okej
(även om det var lite svårt att sitta still) och sen kunde han
även bjuda på lite lek i vatten med spaden. Men sen var det
inte roligt längre. Inte roligt alls. När han sedan efter en hel
massa tårar någon timme senare nästan somnade uppe i
famnen på inskolningsfröken (som tillsist fick tillåtelse att ta
i honom;) och Astrid helt plötsligt också började bli lite
smågnällig och kom och ville komma upp i min famn började
jag ana oråd så då bestämde vi att fortsätta inskolningen på
nytt imorgon och så tog jag bägge småttingarna i vagnen
och promenerade hemmåt istället. Och mycket riktigt, efter
bara en liten stund hemma var bägge småbarnen febrigt
kokheta... förutom om fötterna då som var alldeles iskalla,
fodrade gummistövlar med dubbla yllestrumpor till trots
(kanske finns en mening med allväderstövlar trots allt?!)

Hilding har legat helt deckad och bara tittat tills alldeles nyss
och Astrid pendlar mellan stillasittande och duracellkanin,
hög på alvedon. Dumma dumma feber! (även om jag är glad
att det inte är magsjuka).
Fast helt chockerande är det ju
egentligen inte att de är sjuka då de spenderat den helt klart
största delen av tiden på senast utomhus, tokigt lyckliga men 
i på tok för blöta och kalla kläder! Jag vet bara inte vad som
pallar vattenpölar och slask bättre än skal- plus galonkläder
tillsammans med stövlar?!? Badkläder??? Nä, vatten är mig
alldeles för övermäktigt. Men förhoppningsvis mår de små
sjuklingarna mycket bättre imorgon.


Man vet att de är sjuka på riktigt när det plötsligt är
soffläge som gäller!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja vi är väl i samma fas hör jag, blev hemringd från dagis idag. Fröknarna anade onåd när skogsmullen inte ville gå ut..

2011-04-12 @ 21:17:25
Postat av: David

Jag har funderat på om inte vadarstövlar kunde vara något men jag tror inte de görs i barnstorlekar.

2011-04-13 @ 06:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0