Tredje dagen

Inskolningen på nya förskolan går super! Idag har Astrid
varit "själv" och lekt och busat medans jag och Hilding
hängt inne på förskolan med Lisa och en annan mamma.
Vi vuxna blev bjudna på kaffe och nybakta bullar (igen:)
och sen när Hilding blev grinig bäddade jag ner honom i
vagnen och tog en promenad och lite the och kaka
hemma hos Lisa innan jag hämtade upp Pumlan igen
strax efter 12. Hon hade inte frågat efter mig en enda
gång, bara lekt och varit strålande glad hela tiden
(nästan liite sorgligt ju;). Man skulle nog kunna säga att
Astrid är färdiginskolad, men på måndag får hon komma
en liten stund och leka iaf (annars blir ju hennes tider
vanliga 9-14 tis-tors) bara för att.

På väg hem sen idag stötte vi på Oskar och Frida och
deras kompisar som var ute på lunchrast samtidigt som vi 
kom gående över skolgården. Det är så roligt att se hur
alla barnen lyser upp när de får syn på varandra. Hemma
kan de bråka i massor men stöter de på varandra ute
bara sådär så är de alltid som bästa vänner. Hilding
ÄLSKAR Oskar och Astrid ropar "Frida" efter varje stortjej 
hon ser med ljust hår.


Hilding flirtar med Ozzy... eller tvärtom.


Astrid och Frida. 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så söta dom är! Vilken lyx med nybakta bullar varje dag, ni blir ju riktigt bortskämda;)

2010-09-03 @ 20:51:40
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: Maria

Sötbarnen!:)



Du det ihopfällbara "badkaret" jag pratade om hette BiBaBad. Kolla in det här tex:

http://www.dunderbutiken.se/se/art/bibabad.php

Inte så jätte billigt bara men erkänn tufft?!:)

2010-09-03 @ 21:21:23
URL: http://maryworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0