Tårar

Dagisinskolningen som gick lite fööör bra, gick nog lite
för bra. I veckan kom i alla fall bakslaget. Hela vägen
till dagis i måndags sjöng Astrid glatt "Atti dagis, Atti
dagis, dagis, dagis" men sen när vi kom fram och det var
dags för mig och Hilding att vinka hejdå lät det istället 
"Atti hemma, Atti hemma, heeeeemmaaaaa" och så kom
de allra första tårarna. "Mammaaaaa", och sen hade
hela förmiddagen varit jobbig och tråkig och Astrid var
mest tvärsemot och ville just ingenting, inte leka, inte
sjunga, inte ha frukt, inte ha tutten eller snutten(!), inte
äta (men sen åt hon iaf) inte tvätta händerna och inte
sova. Först efter att hon sovit blev hon glad igen.

Idag var hon på superbra humör igen hela vägen till
dagis men sen kom tårarna igen när jag skulle gå. Idag
var hon dock inte lika arg och sur sen lika länge och när
jag kom och skulle hämta henne skulle hon (surprise,
surprise!) inte gå hem.

Annars är det väldigt mycket Astrid-tvärsemot hela tiden
just nu. Allting är näe och inte. Äter gör hon knappast
alls hemma och kläder vill hon aldrig ta på sig "inte den,
inte den mamma". "Gå häifå" (=gå härifrån) skriker hon
ofta åt Oskar och Frida så fort de kommer i närheten
och jag undrar lite smått vad det är som spökar för
våran annars så glada och busiga lilla tjej. Mera tänder?
Trots? eller håller hon kanske på att bli sjuk?
Vad det än är hoppas jag att det går över snarast.

Det är inte lätt att vara liten Astrid alltid.


Mammas fina♥ bygger lego.

Kommentarer
Postat av: Lisa

jobbigt med tårar men skönt ändå att hon inte riktigt ville med hem när du kom för att hämta..för då kan hon inte ha det allt för dåligt på dagis ändå ;-) Hoppas tårarna går över snart och att hon börjar se fram emot dagis på morgnarna igen. För övrigt väntar jag fortfarande på en bild på Astrid i prinsesskjol :-D

2010-09-15 @ 20:46:18
Postat av: Ingela

Om det är till någon tröst så är Texas ett litet monster mest hela tiden... ;)

Är det inte nej, grin eller skrik så är det som att han har tjockt med knäck i lurarna. Roligast av allt är ju att göra allt man inte får också. Pust

2010-09-15 @ 21:51:03
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: Emma

Gå häifå! Hahaha GUD vad roligt! Söta söta lilla Atti!

2010-09-15 @ 22:04:06
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahaha vad SÖT hon är!

kan verkligen höra framför mig "gå häifå":D:D:D

2010-09-16 @ 10:37:39
URL: http://maryworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0