Snor

Både Astrid och Hilding har näsor som rinner idag och
Frida är hemma från skolan och vilar upp sig då hon kom
hem med feber igår. Den beror nog mest på sprutan som
de fick i onsdags, men ändå. Stackars Fridas arm är röd
och uppsvälld just vid sticket och hon klagar på att det
gör ont. Dumma spruta. Hilding som fick sig två egna i
tisdags verkar iaf inte besväras, förutom på snoret då
som kom strax efteråt. Hur som helst så måste jag säga
att vi klarat oss väldigt länge utan sjukdomar, fram tills
nu då, verkar det som. Själv mår jag bara bra än så
länge men jag känner i halsen att något är på g.
Skönt med helg med andra ord.

Hilding drog en vurpa igår från Astrids fotölj och face-
plantade golvet så han slog sig och blödde rätt mycket
från munnen. Idag är han fortfarande ganska svullen i
"snibben" mellan framtänderna och den spricker upp och
blöder lite ibland. Inte för att jag tror att det är någonting
man kan göra åt det direkt men jag tänkte nog ändå
ringa bvc på måndag om det inte är bättre då bara för
att höra. Det verkar då inte vara något större fel på
honom annars. Just nu ligger han på golvet och pillar in
legobitar under soffan och imorse då jag ringde skola för
att sjukanmäla Frida så drog den lilla filuren ut telefon-
jacket precis när de svarade i personalrummet och
skrattade sedan gott då jag blev irriterad.

Ikväll ska jag och Frida ha myskväll och se Camp Rock 2
tillsammans. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om
det är riktig tantvarning eller bara fjortisvarning?! Men
med filtar, tända ljus och massor av godis så kan det ju
bara inte bli dåligt!;)


Fina fina Frida♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Cool Hilding. =)

2010-09-17 @ 15:01:31
Postat av: erica

Vad roligt med stora barn. Kan inte låta bli att längta efter shoppingrundor och tvmys. Peter här drömt att er familj flyttade in ned vår och att vi plötsligt blev en riktigt stor familj! Haha.

2010-09-17 @ 20:01:24
URL: http://humilis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0