Ozzy påtal om politik

Satt och pratade lite om valet med de stora barnen i
måndags vid frukostbordet. Bland annat kom vi lite in
på vilket parti som jag röstat på och varför (lite svårt
att motivera dock)
 och vilket parti som Daniel röstade,
varpå Ozzy mitt i allt utbrister;

-Men mamma, är det sant att om vi inte slutar med all
miljöförstöring och annat sånt som vi gör så kommer
jorden tillslut att gå under och alla djur och människor
kommer att dö?


(Jag lite lätt oförberedd på frågan)
-Öhhhh.... hmmm... jaaaa. Så kan det nog bli tillslut
om ingen förändring sker ja.

O- Är det sant att Miljöpartiet försöker rädda miljön?

J- Öhhhhhh......kanske. Typ.
Ja, men det försöker de nog.


O- Då ska jag i alla fall rösta på Miljörpartiet när jag
blir stor!

... Och sen fortsätter han lugnt att sörpla vidare på
sina flingor

(Jag, minst sagt paff och aningen idiotförklarad) 
-Öhhhh... Okej.
Ja men det låter väl som en väldigt genomtänkt och
oerhört bra plan.
F*n vad smart du kan vara ibland Ozzy!!!

(Ozzy helt oberörd)
-Jag vet.


Men att min unge är helt j*vla otroligt
underbar och bara helt, heelt fantastisk!♥



(Ja, vi tog även upp SD-grejjen, men det skulle vara
ett helt annat och väldigt lååångt inlägg, så det låter
jag bara bli då jag inte heller tycker att det hör
hemma här)

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken klok son du har! :)

2010-09-24 @ 12:17:27
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Sofia

han hade ju kunnat vara min son me like mp

2010-09-24 @ 12:56:26
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Malin

Varför göra det mer komplicerat än man behöver, smart kille! :)

2010-09-24 @ 19:18:04
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0