Prickar

Igårmorse när jag vaknade hade jag massor av planer
för dagen
... ingen av dessa planer ingick dock med att Astrid
skulle vakna upp med 5/6 oförklarliga prickar/fläckar i
ansiktet, men det gjorde hon ju såklart!

Precis när hon vaknat syntes inga alls, sedan upptäckte
jag en röd myggbettsliknande prick på ena på kinden,
sen en alldels ovanför på vardera ögonlock, en på
hakan och sen en till liten j*kel på pannan. Inga prickar
någon annanstans. Hon fick ta sig ett bad mitt på dagen
igår och så har jag bytt och tvättat sängkläderna, inte nu
för att de var tillräckligt nybytta för att det skulle kunna
vara tvätt- eller sköljmedlet hon plötsligt borde reagerat
på eller heller tillräckligt obytta för att det borde kunna
vara äckliga djur eller annan smuts, men jag kunde inte
komma på så mycket annat att göra. Igårkväll när hon
gick och lade sig var hon ganska svullen kring bägge 
ögonen och det verkade klia lite, idag när hon
vaknade var hon bara aningen röd och lite svullen just
ovanför ögonen men det verkar inte ha kliat mer och
övriga prickarna är nästintill borta?!?

Lite lätt feber hade hon igårkväll bara just innan det var
dags att gå och lägga sig, men den gick snabbt över
och annars och hela dagen idag verkar hon hur friskt
som helst??


Aningen röd och lite svullen just ovanför ögonen.

Tänkte skriva att vi inte hittat några mera prickar
sen efter det... men nu på eftermiddan så hade
Hilding plötsligt en på sin kind. EN! Och så inget
mer.

Men WTF?!

Kanske får ta mig i kragen och ringa bvc på
måndag iaf då.


En busig liten en med en röd prick på kinden.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nu återstår bara att se om det dyker upp några prickar på Alvin också.



Vad ska ni förresten göra i helgen? Ska Daniel bygga något och känner för lite hjälp? Vi blir barnfria då Alvin åker till mina föräldrar med edde och gustav så nu funderar jag på vad vi ska hitta på. Kanske måste bli en tur till Ikea för sänggavel och finland för skor...om jag nu orkar. Är, hör och häpna, inte det minsta sugen på ett Ikea-besök just nu.

2010-09-24 @ 11:23:02
URL: http://vidvagensande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0